عمومی شدن بیماری‌های قلبی در لرستان

بیماریهای قلبی و عروقی در حال حاضر در استان لرستان عمومی و شایع شده است به گونه ای که حجم زیادی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و کسانی که در بخش های بیمارستانی بستری می شوند مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی بوده و به همین دلیل عمده ترین علت مرگ و میر در لرستان با فاصله زیادی نسبت به سایر بیماریها مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است.
aیحیی ابراهیمی : سکته در بیماریهای قلبی بسیار شایع است و علت اصلی سکته های قلبی نیز فشار خون است که بین شمار زیادی از مردم شایع شده و کم و بیش افراد به آن دچار هستند.  با تغییرات فشار خون بروز سکته محتمل است زیرا  در چنین حالتی عروق شکننده می شوند  و احتمال پارگی در بالاترین حالت ممکن قرار می گیرد  و درصورت ایجاد لخته و یا پارگی شریان ها سکته های قلبی و مغزی رخ می دهند  و عمده بیماران قلبی با چنین حالتی مواجه می شوند.

۹۰درصد علت سکته های قلبی علت شان معلوم و مشخص نیست اما در ۱۰درصدی که علت ها تقریبآ معلوم است ۸۰درصدشان نارسایی های کلیوی و ۲۰درصد دیگر نیز علت هایی چون چاقی ، تغذیه نامناسب ،عدم تحرک و دیابت و ...است که به بروز بیماری قلبی منجر می شود. شایع ترین موردی که در بیماریهای قلبی ق می شود کرونر است که درآن عروق با نارسایی منجر و تنگی عروق رخ می دهد و همین عامل باعث فوت و یا نارسایی افراد می شود و یا نارسایی ایجاد می شود و بعدها فرد به همین علت جان خود را از دست می دهد.

تنگی عروق در افراد منجر به آنژیوگرافی می شود

معمولا تنگی عروق در افراد منجر به آنژیوگرافی می شود اما ۸۰درصد کسانی که آنژیوگرافی می کنند به دلیل نارسایی های قلبی و عروقی در سالهای بعد ناچار به عمل جراحی باز می شوند .

می شود بر اساس اتخاذ یک شیوه درست ، بیماری قلبی  مدیریت شده و از بروز این بیماری پیشگیری شود  اما در کل در سطح دنیا سکته قلبی امری شایع است به طوری که بیماریهای قلبی و عروقی ،سرطان ها و تصادفات سه علت اصلی دلایل مرگ و میر هستند .

 

افزودن نظر جدید