در آستانه سالگرد شهادت امیرکبیر،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت؛

عروج ناگهانی آیت‌الله/سه روز عزای عمومی در کشور

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،راوی صادق انقلاب اسلامی و یار وفادار امام و رهبری دار فانی را وداع گفت.

به گزاش امیدنامه،آیت الله هاشمی رفسنجانی  که از ساعاتی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود؛ دقایقی قبل با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

انتشار خبر فوت آیت الله هاشمی درحالی صورت گرفت که مردم و علاقمندان به این شخصیت مهم تاریخ انقلاب از همان دقایق اولیه برای اطلاع از آخرین وضعیت ایشان در بیمارستان حضور یافته بودند.

محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی دقایقی قبل از درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: آقای هاشمی امروز به علت عارضه‌ای که برای ایشان ایجاد شد در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شدند.

در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

علی جنتی، علیزاده طباطبایی، خانواده هاشمی و قدرت‌الله علیخانی از مسئولان حاضر در بیمارستان شهدای تجریش هستند.

طبق گزارش خبرنگار ایلنا قرار است طی ساعت‌های آینده مراسم ترحیم آیت الله هاشمی در حسینه جماران برگزار شود.

 در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شد.

دانشگاه‌ها و ادارات کشور نیز به مدت ٣ روز تعطیل به دلیل درگذشت یار دیرین امام و رهبری تعطیل خواهند بود.

آیت‌الله هاشمی در سن ۸۲ سالگی درگذشت. وی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در تمام دوران انقلاب همواره در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

افزودن نظر جدید