عبدی: عقاید من درباره فتنه به مطهری نزدیک است

دانشگاه اميركبير و دو سخنران با رويكردهاي متفاوت پاسخگوي سوالات دانشجويان بودند.

عباس سليمي نمين و عباس عبدي هم روز گذشته به دانشگاه اميركبير تهران رفتند و از دغدغه‌هاي روز دانشجو گفتند.

عباس عبدي از فعالان سياسي نيز دراين مراسم گفت: وضعيت دانشگاه اميركبير نسبت به گذشته بهتر شده و دانشجويان با كم و زياد اين دانشگاه خوب كنار مي‌آيند.

وي سپس به مبارزات دانشجويان در دوران رژيم گذشته اشاره كرد و گفت: دانشجويان مبارز آن دوران مي‌توانند به خوبي دانشجويان كنوني را درك كنند.

وي در ادامه در پاسخ به سوال دانشجويي در خصوص اشغال لانه جاسوسي امريكا گفت: عملكرد و رفتار امريكا در آن دوره طوري بود كه اين اتفاق افتاد و برخي از تحليلگران نيز آن را پيش‌بيني كرده بودند.

عبدي در پاسخ به اينكه از نظر شما فتنه خط قرمز است گفت: من تعيين‌كننده خط قرمز نيستم و عقايد من به علي مطهري نزديك است و راس فتنه جاي ديگري است.

وي افزود: فتنه ٨٨ برنامه‌ريزي شده بود و من در سال ٨٧ به ميردامادي در اين خصوص نامه نوشتم و آن را پيش‌بيني كرده بودم.

اين فعال سياسي درباره رفع حصر گفت: اگر رفع حصر به چالش تبديل شود به فضاي سياسي كمكي نمي‌كند اما اگر مشكلي را رفع كند مي‌تواند در اولويت سياست داخلي قرار گيرد.

عباس سليمي‌نمين، مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران نيز در اين مراسم گفت: بايد همگرايي حوزه عمومي و جنبش دانشجويي در دستور كار قرار بگيرد و دانشجو از حقوق صنفي خود دفاع شايسته‌ داشته باشد. دانشجو بايد آينده‌ساز كشور باشد و قدرت تحمل خود را بالا ببرد تا در آينده امكان اين فراهم نشود كه از ظرفيت دانشجو سوءاستفاده شود.

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران افزود: در قبل از انقلاب، نگاه خوبي از جانب احزاب سياسي به جنبش دانشجويي نمي‌شد كه اين مساله در بعد از انقلاب اصلاح شد. اما وجود جريان‌هاي سياسي در سال‌هاي گذشته سبب شده تا سلايق خود را در دانشگاه‌ها منطبق كند كه اين مساله در بعضي موارد سبب شد جنبش دانشجويي سياسي‌كاري كند و گاها از هدف خود فاصله بگيرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید