عبدالله ناصری: انتصابات دولت بعضا نتوانست رضایت مطلوب را بین مردم ایجاد کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بهبود وضعیت معشیت مردم و امور کسب و کار موضوعی است که هر دو جناح سیاسی کشورنسبت به آن حساس هستند.

به گزارش امیدنامه به نقل از جماران، عبدالله ناصری ، در ارتباط با عملکرد صد روز نخست فعالیت دولت دوازدهم اظهار کرد: هنوز جز در مورد نحوه انتخاب استانداران و شکل گیری کابینه دوازدهم خیلی نمی‌شود ارزیابی جدی از عملکرد دولت داشت. رئیس جمهور در این سه ماه بیش‌تر به امور اجرایی و سامان دادن به سیستم‌ها مشغول بوده؛ بنابراین هنوز برای ارزیابی دستاوردهای دولت زود است.

وی ادامه داد: باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ اما تا اینجا می دانیم که بر اساس نظر بدنه اجتماعی حامی روحانی، دولت ایشان متناسب با بخشی از شعارهای داده شده عمل نکردند. این نظر در جامعه مدنی که پایگاه رای ایشان بودند وجود دارد.

ناصری تصریح کرد: قضاوت این بخش از حامیان روحانی این است که دولت روحانی مجموعا عملکرد خیلی مثبت‌تری نسبت به دور اول ریاست‌جمهوری‌اش ندارد. این در حالی است که رای چشم‌گیر ایشان در این دور از انتخابات، انتظاراتی را برای حامیانش ایجاد کرده که در مرحله اول کار دولت که به انتصابات و جابه جایی ها مربوط می‌شود، این انتظارات پاسخ داده نشد.

وی افزود: انتصابات دولت بعضا نتوانست رضایت مطلوب را بین مردم ایجاد کند؛ اما امیدواریم که این وضع موجود تغییر کند چرا که ایشان نسبت به دور پیش چه به لحاظ مسائل ملی و چه به لحاظ شرایط منطقه، شرایط بسیار سخت‌تری خواهد داشت. امیدواریم آقای روحانی با کارنامه درخشان تری نسبت به دوره اول دوران ریاست‌جمهوریشان را به اتمام برسانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: در عمر جمهوری اسلامی چند زلزله مهم را پشت سر گذاشتیم. زلزله کرمانشگاه یکی از مهم ترین پیام‌ها را از طرف جامعه مدنی به حاکمیت داد؛ که ما گلایه داریم و نسبت به امور اینچنینی دلنگران هستیم. این گلایه فارغ از حضور رئیس جمهور منتخب یا غیر منتخب بوده است. من این مثال را زدم تا بگویم بحث همراه سازی جامعه مدنی و عموم مردم با کل حاکمیت و نه قوه مجریه مهم است و همراهیشان به سیاست های دولت بستگی دارد.

ناصری افزود: من به عنوان یک کنشگر خیلی تصویر روشنی از برنامه های دولت در حوزه های اجتماعی و سیاسی به ویژه اقتصادی نمی‌بینم. تصویری از برنامه چهار سال آینده دولت ارائه نشده است. دولت تا حدودی در حوزه سیاسی با انتخاب مجدد وزیر کشور و استاندارانش برنامه سیاسی‌اش را مشخص کرد. از آنجایی  که بهبود معشیت مردم و رفع مشکلات اقتصادی کشور موضوعی است که هر دو جناح سیاسی به دنبالش هستند و با توجه به آنکه امروز دولت را با مجلس هماهنگ می‌بینیم؛ زمان خوبی است که دولت برای برنامه ریزی سه سال و اندی آینده‌اش به آن توجه کند.

افزودن نظر جدید