عبدالله عبدالله: در انتخابات افغانستان تقلب شد

عبدالله عبدالله از تقلب گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد.

به گزارش امید به نقل از واحد مرکزی خبر، ‌عبدالله عبدالله یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغنستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شمار آرای اشرف غنی احمدزی دیگر نامزد انتخابات یک میلیون و دویست هزار از آرای من بیشتر است.

وی علت پیشتازی اشرف غنی احمدزی را تقلب گسترده به نفع وی دانست و ادعا کرد: بیشتر آرای اشرف غنی احمدزی از مناطق ناامن افغانستان است، مناطقی که حضور مردم در روز انتخابات بسیار کمرنگ بوده است.

عبدالله افزود: امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به علت دست داشتن در تخلفات صورت گرفته باید از کار برکنار شود.

یکی از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی عبدالله نیز اعلام کرد: حامد کرزی و مشاورانش دست به تقلب گسترده در انتخابات زده اند اما عادله راز معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان این ادعا را تکذیب کرد.

اگرچه عبدالله به طور مستقیم از دخالت تیم اشرف غنی احمدزی در تقلب های انتخاباتی سخن نگفته است اما اعضای ستاد انتخاباتی وی، تیم احمدزی را به دست داشتن در تقلب متهم کرده اند.

پیش از این اشرف غنی احمدزی تاکید کرده بود به آرای مردم افغانستان و نتیجه انتخابات احترام می گذارند.

ستاد انتخاباتی احمدزی از عبدالله خواسته است که با وارد کردن اتهام به اعتماد مردم افغانستان آسیب نرساند.

عبدالله در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری با کسب چهل و پنج درصد کل آرا پیشتاز بود و اشرف غنی احمدزی سی و یک و نیم درصد کل آرا را به دست آورد.

افزودن نظر جدید