عارف می‌تواند اصلاح طلبان را به دور خود جمع کند

یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از محمدرضا عارف به عنوان کسی که می تواند اصلاح طلبان را به دور خود جمع کند یاد کرد و گفت: آقای عارف شخصیتی اصلاح طلب و دوست داشتنی هستند. ایشان این ظرفیت را دارند که اصلاح طلبان را به دور خود جمع کنند. آقای عارف با حمایت سایر شخصیت های اصلاح طلب آقای خاتمی و آقای هاشمی می تواند محور انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باشد.

به گزارش امید به نقل از فردا،داریوش قنبری درباره نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی این طور اظهار نظر کرد: از عمر مجلس فعلی چندان نمی گذرد و بیش از دو سال تا انتخابات فاصله داریم و بحث پیرامون این موضوع زود است. اما در مجموع تا آنجایی که من اطلاع دارم اصلاح طلبان در حال حاضر به شکل تشکیلاتی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تحرک چندانی ندارند. دلیل آن نیز مشخص است زیرا زمان زیادی تا انتخابات وجود دارد و درست نیست که زودتر از موعد مقرر در جامعه، جو انتخاباتی به وجود آید.

این فعال سیاسی همچنین تاکید کرد: اصلاح طلبان قطعا برنامه هایی برای انتخابات آینده خواهند داشت هر چند به نظر می رسد اگر با همان سبک و سیاق گذشته وارد میدان شوند نتوانند در انتخابات پیروز و موفق باشند زیرا اذن ورودشان در انتخابات به رقیبشان بستگی دارد که تا چه اندازه به آنها اجازه دهد در انتخابات ورود پیدا کنند.البته این هم از عجایبی است که فقط در کشور ما دیده می شود که جناح رقیب، جناح مقابل را در انتخابات تائید کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: اصلاح طلبان برای شرکت و پیروزی در انتخابات آینده باید به یک وحدت و تجمیع برسند. عموما آنها شامل طیف‌های مختلفی هستند که در یک جبهه واحد سازماندهی نشده‌اند. برخی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و برخی در قالب جبهه اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کنند و در احزاب دیگری نیز فعال هستند. در قدم نخست یکسان سازی و یکدست شدن اصلاح طلبان بسیار اهمیت دارد. 

قنبری یادآور شد: اصلاح طلبان در ارتباط با مجلس آینده باید وضعیت کاندیداها و رقبای خود را بررسی کنند و شرایط و جایگاه رقیب را نیز درکشور در نظر بگیرند. متاسفانه در دوره های پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیاری از اصلاح طلبان به خاطر دغدغه هایی که داشتند وارد صحنه انتخابات شدند اما به دلایلی ردصلاحیت می شدند. به خاطر همین نگرانی ها، اصلاح طلبان امروز که در دولت اعتدال قرار دارند باید به مسائل نگاه جدی تری داشته باشند. آنها باید واقعیت ها را بررسی، تشخیص و عنوان کنند هرچند که قطعا برای آنها هزینه هایی هم در پی خواهد داشت و در تنگنا قرار خواهند گرفت. در چند سال گذشته این رویه کاملا دیده شده است. امروز باید دید در انتخابات آینده این رویه برداشته خواهد شد یعنی اصلاح طلبی آنطور که در واقعیت وجود دارد دیده خواهد شد یا خیر؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  در صورتیکه اصلاح طبان به طور  جدی و دقیق وارد میدان انتخابات شوند جایگاه بسیار خوبی خواهند داشت و می توانند اکثریت کرسی های مجلس شورای اسلامی را در اختیار خود بگیرند. اما باز هم می گویم سرنوشت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بستگی به برخورد و رفتار رقیب و همچنین رسیدن به وحدت و تجمیع آرا دارد. در دوره های گذشته علاوه بر مشکلاتی که بر سر راه اصلاح طلبان وجود داشت خودشان نیز نتوانستند به وحدت لازم برسند.

داریوش قنبری در ادامه از عارف به عنوان کسی که می تواند اصلاح طلبان را به دور خود جمع کند یاد کرد و گفت: آقای عارف شخصیتی اصلاح طلب و دوست داشتنی هستند. ایشان این ظرفیت را دارند که اصلاح طلبان را به دور خود جمع کنند. آقای عارف با حمایت سایر شخصیت های اصلاح طلب آقای خاتمی و آقای هاشمی می تواند محور انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باشد.

وی افزود: انتظاري که احزاب و تشکلات اصلاح‌طلب از آقاي عارف دارند اين است که وي در مجلس آينده ورود پيدا کند. اما بحث استراتژی اصلاح طلبان یک طرف قضیه است و کنترل هایی که از سوی رقیب اعمال می شود بحث مهم تری است و استراتژی های اصلاح طلبان تحت تاثیر همین رفتار رقیب سامان می یابد.

وی تاکید کرد:  اگر عارف کانديداي انتخابات مجلس دهم شود با توجه به سابقه وي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به طورحتم سر ليست کانديداهاي اصلاح طلبان خواهد شد و مورد حمايت جدي اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت. ایشان بدنه اجتماعي گسترده ای  دارد و می تواند  رأي قابل توجه و چشمگيري را به صندوق اصلاح طلبان سرازیر کند.

قنبری در ادامه افزود: با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، پس از چند سال جان تازه‌اي در اردوگاه اصلاح‌طلبي دميده شده است و آنها می توانند با برنامه ریزی دقیق و نگه به آینده در مسيري هموارتر از قبل به انسجام دروني برسند و براي انتخابات مجلس نيز با هوشمندي سياسي برنامه‌ريزي کنند و از تمام ظرفیت های خود استفاده نمایند.

وی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: در حال حاضر تنها خطری که می‌تواند پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس را تهدید کند، عدم یکپارچگی نیروهای اصلاح‌طلب بر سر لیست‌ها و همچنین کاندیداهای رد صلاحیت شده آنها خواهد بود. اگر اصلاح طلبان این دو نکته را در نظر داشته باشند و طبق آن برای انتخابات برنامه ریزی نمایند ، قطعا مجلس دهم متفاوت از سه دوره پیشینش خواهد بود.

افزودن نظر جدید