عارف محور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم است

دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی می گوید محمدرضا عارف هم می تواند در انتخابات مجلس دهم محور اصلاح طلبان باشد.

به گزارش امید به نقل از نامه نیوز،محمدرضا راه چمنی در مورد استراتژی حزب همکاری و وحدت ملی برای انتخابات مجلس دهم گفت: حزب همکاری و وحدت ملی به عنوان یک حزب، مانند سایر احزاب در عرصه های مخلتف سیاسی از جمله انتخابات مجلس حضور فعال خواهد داشت و قطعا هر جایی که شخص واجد شرایطی را پیدا کند که زمینه رای داشته باشد و با گرایش فکری و سیاسی حزب همخوانی داشته باشد از وی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: حزب همکاری و وحدت ملی به عنوان یک حزب اصلاح طلب خط امامی با خط مشی اعتدالی، هم با جبهه ها و احزاب اصلاح طلب و هم با جبهه ها و احزاب اعتدالگرا همکاری خواهد کرد.

دبیر کل حزب همکاری و وحدت ملی در مورد محوریت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده گفت: هنوز برای ارزیابی این مسئله زود است و امکان دارد تا زمان انتخابات احزاب قدرتمند شوند و دیگر به جای افراد، احزاب یا مجموعه ای از احزاب در انتخابات محور باشند، ولی اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند طبیعی است که شخصیت های مشهور و برجسته اصلاح طلب و اعتدلگرا مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی و حتی دکتر حسن روحانی صرفنظر از اینکه رئیس جمهور هستند محور انتخابات باشند.

راه چمنی در ادامه به محوریت عارف اشاره کرد و گفت: دکتر عارف نیز می تواند در انتخابات مجلس دهم محور اصلاح طلبان باشد.

وی در مورد احتمال محوریت ناطق نوری در انتخابات نیز گفت: زمانی که موضوع محوریت ناطق نوری در انتخابات مجلس آینده مجلس مطرح شد، من به دیدار ایشان رفتم و به عنوان دبیر کل حزب همکاری و وحدت ملی اعلام کردم که در صورت حضور در انتخابات، ما آماده ایم که ایشان را به عنوان سرلیست حزب معرفی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ناطق نوری گفت که هیچ قصدی برای حضور در انتخابات مجلس ندارد، اظهار داشت: ایشان گفتند که بنا ندارد که کاندیدا شود و هیچ دخالتی نیز در این امر نخواهد کرد.از این رو معتقدم حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس شایعه است و او به طور قطع در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

نماینده پیشین مجلس در مورد ائتلاف گسترده میان نیروهای اصلاح طلب و اعتدالگرا نیز عنوان کرد: مسلم این است که دولت بدش نمی آید که نماینده هایی که بیشتر با سیاست ها و برنامه های دولت هماهنگ هستند در مجلس آینده حضور داشته باشند. دولت از اینکه نمایندگانی در مجلس حضور داشته باشند که از دولت دفاع کنند استقبال می کند. به همین دلیل ممکن است که احزاب و گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرای معتدلی که در انتخابات ریاست جمهوری از رئیس دولت حمایت کرده اند را برای حضور در انتخابات ترغیب کند.

راه چمنی تصریح کرد: در حال حاضر نمی توان وضعیت ائتلاف را پیش بینی کرد، باید دید که این امکان وجود دارد که تمامی احزاب اصلاح طلب و اعتدالگرا یک ائتلاف را تشکیل دهند یا خیر و یا اینکه احزاب اعتدالگرای حامی روحانی با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و جبهه اصلاح طلبان ائتلاف می کنند یا خیر.

وی افزود: باید زمان بگذرد و فضا را دقیق تحلیل کرد تا به نتیجه مشخص رسید، اما این مسلم است که همه نیروهای سیاسی اصلاح طلب و اعتدالگرا تلاش خواهند کرد که نیروهای کارآمدی را که با دولت هم خوانی داشته باشند، برای مجلس معرفی کنند.

افزودن نظر جدید