عارف در همايش آذري‌هاي مقیم تهران: اذربایجان تاج ایران است/استمرار حماسه خرداد ۹۲ تکلیف شرعی است

دكترمحمدرضا عارف رئيس شوراي سياستگذاري ائتلاف اصلاح طلبان در همايش آذري هاي تهران در مسجد جامع امام رضا(ع) تهرانپارس با عنوان اقوام-انتخابات-اتحادملي حضور وسخنراني كرد.

به گزارش امیدنامه، معاون اول دولت اصلاحات با تأکید بر ضرورت حضور حدأکثری همگان در انتخابات هفت اسفند، نقش آذربایجان در مناسبات ملی و حماسه‌های تاریخ‌ساز کشور را بی‌بدیل ارزیابی کرد و گفت: آذربايجان می‌تواند فقط در صنعت گردشگری، با تولید ثروت بسیاری از نیازهای اقتصادی کشور را مرتفع کند.
 

وی با بیان این که؛ هر اتفاق تاریخی و اثرگذار در کشورمان اتفاق افتاده، آذربایجان در خط مقدم بوده است، خاطر نشان کرد: ۲۹ بهمن – به حق – شروع پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ بود؛ نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی محوری بوده است.

دکتر عارف افتخار شیعه‌ی ۱۲ امامی شدن ایران را مدیون آذربایجان دانست و تصریح کرد: آذربایجان در مبارزه با ظلم و استکبار چه در زمان رضاخان و چه قبل و بعد از آن نقش محوری داشته است؛ قیام شیخ محمد خیابانی نمونه‌یی از آن است.

معاون اول دولت اصلاحات با اذعان به این که بسیاری از چهره‌های علمی برجسته‌ی کشور از آذربایجان برخاسته‌اند، از پیشتازی آذري ها مثل ستارخان و باقرخان در انقلاب مشروطه یاد کرد و افزود: در تمامی حماسه‌های کشور، آذربایجان پیشتاز و پیشرو است؛ حتي در توسعه و سازندگی.

معاون اول دولت اصلاحات در جمع آذري هاي مقیم تهران با بیان این که: حماسه‌ی خرداد ۹۲ به عنوان گام اول مردم در ارتقای جایگاه کشور که به لغو تحریم‌های ظالمانه و حذف دیدگاه ایران‌هراسی بسیار مؤثر بود، خاطر نشان کرد: اینک نوبت گام دوم در ۷ اسفند است؛ این حماسه باید استمرار پیدا کند. استمرار این حماسه برای همه‌ی آن‌هایی خود را مدیون شهدا می‌دانند، یک تکلیف شرعی و الهی است.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفتمان اصلاحات را در راستای خون شهدا و آرمان‌های انقلاب و امام دانست و از این گفتمان به عنوان گفتمانی که منافع نظام را بر منافع جناحی و فردی ارجح می‌شمارد، یاد کرد؛ گفتمانی که اعتقادی عمیق به همه‌ی ارزش‌ها دارد و حاکمیت آرمان‌ها را پیگیری می‌کند.
 

وی ایجاد فضای اعتماد، همدلی و همزبانی در کشور را لازم دانست و گفت؛ تأمین معیشت آبرومندانه، رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان، حل معظلات و ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد که نگران‌کننده است، در چنین فضایی میسر می‌شود وکلاً تعالی کشور از این فضا می‌گذرد.

دکتر محمدرضا عارف لیست اصلاح‌طلبان تهران را لیستی بسیار قوی توصیف کرد و افزود؛ بالأجبار برخی عزیزان که می‌توانستند در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار بگیرند، جا ماندند؛ از همه‌ی آن‌ کاندیداهای برجسته‌یی که نتوانستند در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند، عذرخواهی می‌کنم.

وی راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان را مشارکت حدأکثری مردم در ۷ اسفند اعلام و تأکید کرد: نظام ما به این مشارکت نیاز دارد؛ حضور مردم پشتوانه و سرمایه‌ی اصلی نظام است.

عارف با بیان این که؛ برجام متعلق به کل نظام است و نگاه جناحی به آن مورد قبول نیست، گفت: در دولت اصلاحات، تجربیات موفقی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشتیم و عملکرد برنامه‌ی سوم نسبت به برنامه‌های قبلی و بعدی موفق‌‌تر بود.

معاون اول دولت خاتمی با تأکید بر این که؛ باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور بهره گرفت و نظام ما نظام تک حزبی نیست، خطاب به حاضران گفت: شما در میان کل مردم آذربایجان نفوذ دارید؛ از این نفوذ برای حضور و مشارکت حدأکثری مردم استفاده کنید تا حماسه‌ی پرشورتر و پر نشاط‌تری خلق شود. چرا که صحنه‌یی در کشور نیست که مردم آذربایجان پیشتاز نباشند.

وی شعور سیاسی مردم ایران را بسیار بالا دانست و با بیان این که مردم حساب نظام را از حساب خدمتگذاران جدا می‌دانند و حفظ نظام را اولی می‌شمارند،

افزودن نظر جدید