عارف در سنندج: بر تعهدات خود نسبت به مردم كردستان پایبند هستیم

منتخب اول مردم تهران گفت: مردم كردستان جزو پیشتازترین حامیان تفكر اصلاحات در كشور هستند و بر تعهدات خود در خرداد 92 نسبت به كردستانی ها پایبند هستیم.

به گزارش امیدنامه، محمد رضا عارف روز جمعه در گردهمایی حامیان لیست امید در استان كردستان كه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار كرد: كردستان استان عشق، ادب و معرفت است و به مردم این استان افتخار می كنیم.
گردهمایی حامیان لیست امید در استان كردستان با حضور محمد رضا عارف، به منظور حمایت از 'سالار مرادی' در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و كامیاران و 'امید كریمیان' در حوزه انتخابیه مریوان و سرواباد برگزار شده بود.
وی افزود: هیچگاه حضور حماسی مردم این استان در مسجد سنندج در سال 92 را فراموش نمی كنیم چرا كه استقبال پرشور آنان از جریان اصلاحات در خرداد 92 فضای كشور را عوض كرد.
عارف خاطرنشان كرد: مردم كردستان پیشینه ممتازی دارند و همواره از مطالبات برحق خود در راستای مطالبات بزرگتر ملی گذشت كرده اند و این شجاعت كردستانی ها وظیفه مسئولان را برای خدمت به آنان سنگین تر می كند.
وی اظهار کرد: در خرداد 92 ما تعهداتی به مردم كردستان دادیم و هنوز هم بر این تعهدات پایبند هستیم و بر این عقیده هستیم كه آن تعهداتی را هم كه اعلام كردیم حداقل حقوقی است كه وظیفه داریم برای مردم كردستان عملی نماییم.
او خاطرنشان كرد: باید محرومیت را از با پتانسیل ترین استان كشور برطرف كنیم و كردستانی را كه الگوی وحدت، تفاهم و همكاری است از محرومیت ها رهایی بخشیم.
عارف اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به دلیل مشكلاتی كه با آن روبرو بوده متاسفانه تاكنون نتوانسته است وظیفه خود را در قبال مردم كردستان به صورت كامل انجام دهد اما امیدواریم به فضل الهی با پشتوانه مجلس دهم بتوانیم گام های اساسی را برای خدمت به مردم كردستان برداریم.
وی افزود: باید مجمع نمایندگان كردستان یك مجمع یكپارچه باشد چرا كه مزیت نمایندگان تهران در لیست امید همین یكپارچگی آنان است كه دستاوردهای این یكپارچگی را هم در حوزه انتخابیه و هم در سطح ملی خواهیم دید.
عارف اظهار داشت: امیدواریم مردم كردستان با همین روحیه و انگیزه خیرخواهانه و اصلاح طلبانه خود به سالار مرادی و امید كریمیان نمایندگان اصلح لیست امید رای بدهند و مجمع نمایندگان منسجمی را برای كردستان رقم بزنند.
وی افزود: اعلام می كنم كه مردم كردستان نه تنها به 30+6 فكر كنند بلكه به مجمع اكثریت نمایندگان در مجلس دهم فكر كنند و به شتاب در توسعه استان امیدوار باشند.
عارف اظهار داشت: همه مطالبات مردم كردستان را قبول داریم و بر این باور هستیم كه تاكنون نتوانسته ایم عقب ماندگی های این استان را كه به دلیل جنگ هشت ساله صورت گرفته و كردستان را از كاروان توسعه كشور در آن زمان ها باز مانده است جبران كنیم.
وی افزود: هر چند در دوران اصلاحات تلاش های خوبی برای رفع موانع توسعه استان و جبران عقب ماندگی های این استان برداشته شد اما برای محرومیت زدایی در این استان مستعد نیاز به برنامه جامع و دقیقی داریم.
عارف افزود: شاید مهمترین دلیل راه اندازی خط پلی اتیلن غرب كشور در دولت اصلاحات استان كردستان بود و تلاش كردیم كه گام های قابل قبولی برای توسعه این استان انجام دهیم.
وی اظهار داشت: اولین خروجی مجلس دهم برنامه ششم توسعه خواهد بود و در این مسیر نیز ما قصد داریم با شعار اصلی خود كه امید و آرامش است به صورت نرم افزاری زمینه را برای تحقق برنامه های توسعه ای و حاكم شدن تفكر اصلاحات فراهم كنیم و در بعد سخت افزاری نیز بر رونق اقتصادی تاكید نماییم.
عارف خاطرنشان كرد: برای تحقق اهداف و برنامه ها نیازمند رشد سرمایه گذاری، تلاش جمعی و حضور حداكثری مردم داریم و روی مقابله با فساد، تبعیض، فقر، آسیب های اجتماعی تاكید داریم.
وی در پایان اظهار داشت: كردستان ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی دارد و امیدواریم با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در روز دهم اردیبهشت و انتخاب نمایندگان لیست امید، شاهد حضور مجمع نمایندگان منسجمی برای این استان در مجلس باشیم.
استان كردستان در مجلس شورای اسلامی دارای شش كرسی است كه در دور نخست انتخابات مجلس، چهار كرسی آن انتخاب شدند و اكنون رقابت برای تعین دو كرسی دیگر ادامه دارد.

عارف در پایان با بیان اینکه موسیقی ایران وام دار موسیقی کردستان است یاد و خاطره آیت الله مجتهدی امام جمعه فقید اهل سنت کردستان و مرحوم بهاالدین ادب نماینده فقید ادوار مجلس را گرامی داشت.

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن نظر جدید