عارف در جمع خبرنگاران:مطالبات معیشتی با جدیت بیشتری پاسخ داده شود/اروپا منافع ایران را تامین کند، در برجام می‌مانیم/مردم ما تا آزادی قدس شریف پای عهدشان خواهند بود

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم ما تا آزادی قدس شریف پای عهد خود خواهند ماند.

به گزارش امیدنامه،دکتر محمدرضا عارف در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران  در ارزیابی خود از حضور پرشور مردم در این راهپیمایی، اظهار کرد: ارزیابی ما روشن است. پیام مردم ما آزادی قدس شریف بوده و هر سال با حضور حماسی و پرشور خودشان نشان می‌دهند پایبند به این عهد هستند. مردم ما تا آزادی قدس شریف پایبند این عهد خواهند ماند. قدس یک مساله ارزشی برای ما است. این روز میثاق مردم ما برای آزادسازی قدس شریف بوده است .

وی در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف گفت: کاری که ترامپ کرد خلاف قانون و خلاف عهدهای بین‌المللی بود. مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که مخالف این عهدشکنی هستند و حماسه دیگر خلق خواهند کرد.

عارف در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ما بارها و بارها نشان داده‌ایم به معاهدات بین‌المللی پایبند هستیم و قطعا پای عهد خود می‌مانیم.

وی با بیان اینکه اگر دولت یا نهادی بخواهد حقوق ملت ما را پایمال کند با قدرت با آن مقابله می‌کنیم‌، گفت: اگر کشورهای اروپایی بتوانند مطالبات ایران را از برجام تامین کنند ما در برجام خواهیم ماند.

عارف در ادامه تصریح کرد: امیدواریم اروپا این بار پای عهد خود بماند و درکنار ایران قرار بگیرد زیرا حقوق و خواست ملت ایران مشروع است.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت انسجام و گفت‌و گوی ملی در وضع کنونی اقتصادی کشور به جای تخریب گفت: بحث اصلی ما همیشه وفاق و همبستگی ملی بوده است. رمز پیروزی ما  در صحنه‌های داخلی پاسخ به مطالبات مردم و وحدت بوده است.

وی ادامه داد: من بر این باورم که مطالبات مردم، به خصوص مطالبات اقتصادی، معیشت و اشتغال جوانان باید با جدیت بیشتری پیگیر شود. در عین حال مردم ما نشان دادند که ظرفیتی فراتر از پرداختن به مسائل اقتصادی خودشان دارند.

افزودن نظر جدید