عارف برای مناصب سیاسی اخلاق را زیرپا نمی‌گذارد

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم با انتقاد از نحوه عملکرد هیات‌رئیسه در انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌ها اعلام کرد: عارف، انسانی متدین و متخلق است و به هیچ عنوان حاضر نیست فضائل اخلاقی را برای رسیدن به یک منصب سیاسی، زیرپا بگذارد.

 


به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، محمدجواد فتحی با انتقاد از نگاه‌های منطقه‌ای برخی از نمایندگان مجلس، گفت: فراکسیون امید همواره با نگاهی کلان برای حل مشکلات اساسی و اصلی کشور اقدام کرده و ما به دور از نگاه‌های منطقه‌ای، در راستای بهبود وضعیت مردم تلاش می‌کنیم.

او با انتقاد از عملکرد مجلس درخصوص انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی گفت: کسانی که از موقعیت نمایندگی استفاده ابزاری می‌کنند باید در پیشگاه خداوند و ملت ایران پاسخگو باشند و درواقع از کسانی که قاعده وظیفه نمایندگی مجلس را زیرسوال می‌برند، باید پرسید که چرا به آن شیوه عمل می‌کنید. ما بنابر قاعده عمل می‌کنیم.

برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه دائمی فراکسیون امید در نخستین جلسه مجمع پس از تعطیلات

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با اعلام خبر برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه دائمی فراکسیون امید در نخستین جلسه مجمع که پس از تعطیلات مجلس برگزار خواهد شد، گفت: برنامه فراکسیون امید این است که به مباحث کلان و کلیدی که مجلس باید به آن‌ها ورود داشته باشد، با جدیت خواهیم پرداخت و طرح‌های خوبی را به مجلس خواهیم آورد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به این‌که ملت ایران بهترین ناظر و داور خواهد بود، ادامه داد: البته احتمال دارد، این طرح‌ها به دلیل همین نگاه‌های منطقه‌ای یا رویکردهای سیاسی، موفق به اخذ رای از صحن نشود اما این مسئله باعث نمی‌شود که ما از تلاش دست بکشیم و مردم نیز متوجه خواهند شد که ما کارمان را انجام خواهیم داد.

عارف فضائل اخلاقی را برای رسیدن به منصب سیاسی زیرپا نمی‌گذارد

فتحی با اشاره به روایتی از زندگی امیرالمومنین (ع)، خودداری ایشان از کشتن عمروعاص به دلیل کشف عورت، شکست‌های ظاهری در جنگ صفین، ظهور خوارج نهروانی، خلع امام حسن مجتبی (ع) و حتی شهادت حضرت امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری را نتیجه توالی‌‌ همان اقدام اخلاقی حضرت علی (ع) دانست و گفت: امروز پس از ۱۴۰۰ سال ما همچنان حضرت امیرالمومنین (ع) را به دلیل رعایت امر اخلاقی، پیروز می‌دانیم و در جریان انتخابات هیات‌رئیسه و همچنین کمیسیون‌های تخصصی نیز آقای عارف، انسانی متدین و متخلق است و به هیچ عنوان حاضر نیست فضائل اخلاقی را برای رسیدن به یک منصب سیاسی، زیرپا بگذارد.

بازی سیاسی هیات‌رئیسه در انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌ها

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین با انتقاد از عملکرد هیات‌رئیسه مجلس در خصوص انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، یادآور شد: به نظر می‌رسد، دوستان در هیات‌رئیسه مجلس دست به نوعی بازی سیاسی زدند که بر این اساس، ابتدا اعلام کردند متقاضیان نام‌نویسی کنند و من نیز در این راستا، اقدام کردم اما پس از آن متوجه شدم که این نام‌نویسی به این دلیل بوده که بتوانند توجیه کنند که چون دکتر عارف تمایلی به حضور در مرکز پژوهش‌ها نداشته، نباید انتظار داشته باشد که ریاست مرکز پژوهش‌ها به ایشان پیشنهاد شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران، با اشاره به روند نام‌نویسی برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پس از آن‌که برای این منظور نام‌نویسی کردم، از بنده مدارک خواستند و حتی از بنده دعوت کردند تا با حضور در جلسه‌ای، برنامه‌های خود را برای اداره مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کنم اما همه این مسائل، یک بازی بود و از پیش از انجام این مسائل، واضح و مسلم بود که رئیس مرکز پژوهش‌ها از قبل تعیین شده است و تنها هدف من از نام‌نویسی نیز این بود که این اقدام، آن‌چنان که می‌خواستند بدون هزینه انجام نشود.

از دکتر جلالی برای ریاست مرکز پژوهش‌ها شایسته‌تر هستم

او گفت: در واقع با آگاهی از این مسائل نام‌نویسی کردم و ادعا می‌کنم که به‌مراتب از آقای دکتر جلالی شایستگی بیشتری برای تصدی این پست دارم که سوابق اجرایی و علمی بنده این ادعا را اثبات می‌کند.

فتحی با اشاره به دیگر متقاضیان تصدی مرکز پژوهش‌های مجلس، اعلام کرد: تا جایی که اطلاع دارم آقای دکتر رحیمی جهان‌آبادی و دکتر کواکبیان هم به غیر از بنده و آقای جلالی نام‌نویسی کرده بودند که البته من آقای دکتر کواکبیان را در جلسه ندیدم اما آقایان جلالی و رحیمی در آن جلسه شرکت کردند.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: به نظرم، حال که مجلس ما از نبود حقوقدانان رنج می‌برد، مرکز پژوهش‌ها باید پایگاه حقوقدانان باشد و در آن جلسه نیز اعلام کردم که می‌توانم از تمام ظرفیت هیات‌علمی دانشگاه تهران در رشته‌های حقوق، مدیریت، اقتصاد و سایر علوم انسانی استفاده کنم و به مرکز پژوهش‌های مجلس کمک کنم.

اعاده ۴۰ طرح و لایحه مصوب مجلس نهم در یک‌ماه تاسف‌آور است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به سپری شدن کمتر از یک ماه از آغاز مجلس دهم، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که نزدیک به ۴۰ طرح و لایحه مصوب مجلس نهم از شورای نگهبان اعاده شده که این شیوه قانونگذاری واقعاً موجب تاسف است و باید مرکز پژوهش‌ها در این راستا تلاش کند.

او همچنین با اشاره به سوابق طولانی خود به‌عنوان عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، گفت: درصورتی که در مرکز پژوهش‌ها فعالیت می‌کردم، می‌توانستم بسیاری از این مشکلات را مرتفع کنم. آیا کسی که اکنون به ریاست مرکز پژوهش‌ها رسیده، این توانایی را دارد؟ اگر این‌گونه بود که در چهار سال گذشته شاهد چنین وضعی نبودیم.

فتحی در پایان تصریح کرد: نکته دیگر این است که باید اجازه دهیم، پس از پایان یک دوره فعالیت به دیگران نیز اجازه دهیم با فکر نو و ایده‌های جدید وارد شوند اما متاسفانه نگاه‌های کوچک و کوتاه‌مدت مانع از تحقق چنین مسائلی است

افزودن نظر جدید