عارف: ایرادی ندارد فیلم‌های جلسات مجلس خبرگان منتشر شود

 رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه ایرادی ندارد فیلم‌های جلسات مجلس خبرگان منتشر شود، اظهارداشت: ما اطلاعات را از مردم خودمان مخفی نمی‌کنیم و محرم‌ترین گروه‌ها مردم عزیزی هستند که صاحب انقلاب‌اند و چیزی برای کتمان از آنها نداریم. 

به گزارش امیدنامه به نقل از اعتماد آنلاین،دکتر محمدرضا عارف با تاکید بر اینکه طبیعتا مردم باید در جریان همه بحث‌ها و برنامه‌ها و نظرات باشند، تصریح کرد: اما گزینشی انتخاب کردن یک فیلم یا یک برنامه می تواند باعث سوء استفاده شود. این مشکلی است که با رسانه ملی‌مان هم داریم و به آنها می گوییم که گزینشی عمل نکنید. طبیعتا از یک جلسه 4 ساعته و طولانی هم انتخاب گزینشی بخش‌هایی از آن ممکن است که حرف و حدیث‌هایی را در برداشته باشد.

رییس فراکسیون امید در خصوص پیامدهای انتشار این فیلم، تاکید کرد: این فیلم چیز خاصی نبود و در شرایطی بود که یک اجماعی هم در خصوص رهبری شده بود. اینکه {این انتخاب را} موکول می کنند به رفراندوم، طبیعی است چون قانون اساسی در آستانه نهایی شدن و بازنگری بود که طبیعتا باید به استناد قانون بازنگری‌شده تصمیم‌گیری شود که رییس جلسه هم اشاره ای به این مطلب می کند.

وی افزود: انتشار این فیلم طبیعی بود و از این نوع جلسات داشتیم و این نوع بحث ها را داریم و مردم هم باید در جریان قرار بگیرند.

عارف در پاسخ به اینکه آیا موافق انتشار فیلم‌های دیگر مربوط به جلسات مجلس خبرگان هستید؟ خاطرنشان کرد: ایرادی ندارد این فیلم‌ها منتشر شود البته باید توجه داشت که منتشر کردن و یا منتشر نکردن فیلم‌ها بستگی به سطح جلسه و نگاهی که در جلسه مطرح بوده دارد. گاهی جلسه غیر علنی است و حرف‌ها را راحت‌تر می‌زنند و گاهی مانند مجلس اعلام می شود که جلسه علنی است و طبیعتا سخنران ها ملاحظاتی را در نظر می‌گیرند.

وی تاکید کرد: من نمی دانم فیلم هایی که ضبط شده با این نگاه بوده که یک زمانی پخش شود یا به عنوان سند معتبر در داخل نظام باقی بماند.

افزودن نظر جدید