عارف: ادمین‌های کانال‌های تلگرام نباید بازداشت می‌شدند 

رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به لزوم همراهی نهادهای امنیتی با مردم، تاکید کرد که باتوجه به اصلاح‌طلب بودن همه بازداشت‌شدگان ادمین کانال‌های تلگرامی، شبهه سیاسی بودن آن از بین رفته است. وی همچنین گفت که انتظار از قوه قضاییه و نهادی ذی‌ربط این است که به‌سرعت این مشکلات را حل کنند.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، محمدرضا عارف با اشاره به بازداشت ادمین کانال‌های تلگرام اصلاح‌طلب در هفته پایانی سال گذشته اعلام کرد: به هر ترتیب ما در کشورمان هر سال یا دو سال یک بار، یک رویداد مهم سیاسی داریم و این درحالی است که مردم همواره به‌خوبی شرایط کشور، منطقه و اولویت‌های نظام را درک می‌کنند.

لزوم همراهی نهادهای امنیتی با مردم

او گفت: انتظاری که از نهادهای امنیتی و انتظامی می‌رود، این است که به این نگاه مردم توجه کنند و همه باید سعی کنیم که همراه مردم حرکت کنیم؛ چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز داریم.

نباید ادمین‌های کانال‌های تلگرام بازداشت می‌شدند

رییس شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اتفاق‌هایی که در هفته آخر اسفندماه سال گذشته در راستای بازداشت چند نفر ادمین کانال‌های تلگرامی افتاد، درست نبود و بهتر بود که هرگز این اتفاق‌ها نمی‌افتاد.

باتوجه به اصلاح‌طلب بودن همه بازداشت‌شدگان، شبهه سیاسی بودن آن از بین رفت

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: شبهه سیاسی بودن درباره این اتفاق برداشته شد؛ چراکه همه این ادمین‌های کانال‌های تلگرامی و فعالان رسانه‌ای از یک جریان سیاسی بودند.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: انتظار داریم با سعه صدر بیشتری برخورد شود و حتی اگر خطایی رخ داده، به این افراد تذکر داده شود.

او ادامه داد: توصیه همیشگی ما به جوانان این بوده که به تذکرهای خیرخواهانه توجه کنند تا بتوانیم در فضایی آرام مهمترین رویداد سیاسی سال ۹۶ که همان برگزاری دو انتخابات مهم است را برگزار کنیم.

قوه قضاییه بازداشت ادمین‌های کانال اصلاح‌طلب را مرتفع کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: انتظار ما از قوه قضاییه و نهادی ذی‌ربط نیز این است که به‌سرعت این مسائل را جمع کنند و مشکلات را حل کنند که به فضای مجازی و همچنین اوضاع سیاسی کشور آسیبی نرسد.

پیگیری امور وظیفه نمایندگان است

او در واکنش به سوالی درباره وعده چند نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید درخصوص پیگیری موضوع بازداشت ادمین‌های کانال‌های اصلاح‌طلب، پس از بازگشایی مجلس در سال جدید، گفت: پیگیری امور که وظیفه نمایندگان است؛ چرا که بخش مهمی از وظایف نمایندگان بحث نظارت و پیگیری امور است که به‌طور طبیعی انجام خواهد شد.

عارف در پایان تصریح کرد: با این حال امیدواریم پیش از آن‌که این بحث از طریق تریبون‌های مجلس مطرح شود که طبیعتاً آن‌چنان به حفظ آرامش در شرایط فعلی کمکی نخواهد کرد، ان‌شاءالله این مشکلات مرتفع شود.

افزودن نظر جدید