عارف: اختلاف دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسیم

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای تعالی زبان فرهنگی انقلاب اسلامی ضروری است که اختلاف دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسیم و به هنر و هنرمند برای بیان دغدغه‌هایش میدان دهیم تا تولیدات فرهنگی بتوانند در راستای ایجاد نشاط و ارتقای فرهنگی جامعه مورد استفاده بیشتر قرار گیرد.

 

 

 

 

نشست خبری محمدرضا عارف

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایرنا، محمدرضا عارف گفت: زبان هنر زبان ارزشمندی است و برای انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی بود و همچنین برای تبیین پیام آن و رساندن به گوش جهانیان بسیار مؤثر است.

وی افزود: حضرت امام (ره) از ابتدا صدور انقلاب را مطرح کردند که دشمنان بیشتر آن را یک صدور فیزیکی تلقی کردند، حال آن که نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک نگاه فرهنگی بود و طبیعتاً زبان هنر برای نیل به چنین هدفی موثرترین زبان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هنرمندان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی و در دوره‌های مختلف نشان دادند که یاران واقعی انقلاب هستند و در راستای ارزش‌ها و آرمان های والای انسانی و اسلامی ما قدم بر می‌دارند و در این مسیر ممکن است البته اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌هایی هم وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تعالی زبان فرهنگی انقلاب یک نکته ضروری این است که این اختلاف دیدگاه‌ها و اختلاف سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسیم و به هنر و هنرمند برای بیان دغدغه‌هایش میدان بدهیم تا تولیدات فرهنگی بتوانند در راستای ایجاد نشاط در جامعه و ارتقا فرهنگی جامعه مورد استفاده بیشتر قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: ما زمانی می‌توانیم از یک نشاط فرهنگی و پویایی گفتمانی صحبت کنیم که امکان طرح دیدگاه‌های مختلف در چهارچوب آزادی‌های قانونی کشور وجود داشته باشد و این خود بزرگ ترین تبلیغ برای نظام و انقلاب است که تکثر اندیشه را در مسیر آرمان‌ها و اهدافش نمایش دهد و این دو مورد در کنار همدیگر تقویت شوند.

عارف به ضرورت‌های کنونی جامعه سینمایی کشور توضیح داد: در ایران چند نظام صنفی مهم وجود دارد که کارایی مثبت و سازنده خود را مانند نظام پزشکی و نظام مهندسی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: هنر ما و حوزه‌های مختلفی مانند سینما هم باید بتوانند به سمت همین نظام‌های صنفی حرکت کنند و حتی خواسته‌های فرهنگی دولت هم به همین نظام‌های صنفی واگذار شوند به اعتقاد من در این صورت شاهد تعالی بیشتر هنر و تقویت آرمان‌های انقلاب و مشارکت بیشتر هنرمندان در تمامی امور فرهنگی-هنری خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره فیلم فجر هم به عنوان رویدادهایی ملی و حتی بین المللی می‌توانند در صورت ایجاد و تقویت نظام‌های صنفی حوزه فرهنگ و هنر به آنها واگذار شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور چشم گیر زنان و جوانان در مقام کارگردانی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال حضور پررنگ زنان و جوانان در قامت کارگردانی فیلم‌ها است که می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای سینمای ایران باشد و پیشکسوتان این عرصه باید تجربه‌های گرانبهای خود را به نسل جدید منتقل کنند.

عارف ادامه داد: در این برهه جمله‌ای که درباره جامعه هنری کشور می‌توان گفت تشکر از هنرمندانی است که همواره در عرصه تولیدات فرهنگی و پیام رسان انقلاب حضور داشتند، شرایط را درک کردند و از یک طرف پیام‌های اجتماعی و فرهنگی را منتقل کردند و از سوی دیگر به شرایط عمومی جامعه با نگاهی دقیق توجه کرده‌اند و آئینه مسائل و چالش‌های اجتماعی بودند.

وی تاکید کرد: به نظر من چنین جامعه‌ای شایسته آن است که در تصمیم گیری برای سرنوشت و اداره امور خود دخالت و مشارکت جدی‌تری داشته باشد و دیدگاه‌هایش در مورد موضوعات مختلف به صورت دقیق‌تری مورد توجه قرار بگیرد.

افزودن نظر جدید