حسن رسولی:

عارف، یکی از چهار گزینه اجماع است

معاون اسبق وزیر کشور با تاکید بر اینکه خاتمی برای ورود به انتخابات، انتظارات عمومی و ملاحظات حکومتی را مدنظر خواهد داشت گفت: اگر خاتمی و هاشمی هیچ کدام در انتخابات شرکت نکنند جریان اصلاحات دچار بی عملی نخواهد شد و با سازو کارهایی مشخص به سمت اجماع بر روی کاندیدای واحد حرکت خواهد کرد.

 

به گزارش امید به نقل از مهر، حسن رسولی با تاکید بر اینکه تقاضا برای آمدن خاتمی برای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال افزایش است، اظهار کرد: تقاضا برای آمدن ایشان نه تنها در بین جامعه سیاسی و نخبگان کشور بلکه در لایه‌های درونی جامعه و حتی بخشی از چهره‌ها و نیروهای اصولگرای منتقد وضع موجود جدی است. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه از یک طرف خاتمی مواجهه با مطالبات مطرح شده از سوی جامعه است، بیان کرد: به گواهی نظرسنجی‌هایی که توسط جریان رقیب اصلاحات توسط مجموعه اصولگرایان انجام شده است محبوبیت و پایگاههای رای خاتمی نسبت به کاندیداهای مطرح در سطح کشور بسیار بالا‌تر است. 
 
وی با اظهار اینکه این فاصله در نظرسنجی‌ها معنادار است، تاکید کرد: این مطالبات مسئولیتی جدی را متوجه آقای خاتمی کرده است. 
 
رسولی ادامه داد: خاتمی از سوی دیگر به عنوان کسی که پیگیر جریان اصلاحات بصورتی معتدل است نیم نگاهی به شرایط کشور و مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. 
 
وی با تاکید بر اینکه خاتمی با درکی روشن از اوضاع کنونی ایران و تهدیدات شگرفی که در سطح سیاسی، اجتنماعی و اقتصادی وجود دارد تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: ایشان در تصمیم خود به هجمه‌هایی که متاسفانه بصورت یکپارچه در سطح بین المللی علیه ایران وارد می‌شود توجه خواهد کرد. 
 
استاندار سابق خراسان با اذعان به اینکه موضع خاتمی در برابر مسائل کشور موضعی از جانب جریان اصلاح طلبی در درون نظام است، گفت: ایشان معتقد است ورودش به عرصه سیاسی نباید برای ساختار نظام مشکل ایجاد کند. 
معاون اسبق وزیر کشور با اظهار اینکه جریان دولت در اداره کشور مرتکب خطاهای استراتژیک و فاحش شده است، بیان کرد: نتیجه این رفتارهای اشتباه ضررهای زیادی را متوجه منافع ملی کشور کرده است. 
 
وی با بیان اینکه خاتمی برای تصمیم گیری در این زمینه مشورت با شخصیت‌های برجسته کشور را مدنظر دارد، بیان کرد: تصمیم ایشان نسبت به تصمیم قبلی در روزهای پایانی اسفند تغییر کرده است. 
 
رسولی با اظهار اینکه پیش از این پاسخ قطعی خاتمی نیامدن به عرصه انتخابات بود، بیان کرد: پاسخ کنونی ایشان به دلایلی که عرض شد این است که برای آمدن «نه» نمی‌گویم. 
 
وی معتقد است دیدگاه کنونی خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اینگونه است: اگر آمدن من باعث ایجاد آرامش در کشور و نیز شکل گیری امید به آینده به ویژه در بین جوانان شود، به آمدن «نه» نمی‌گویم. 
این فعال سیاسی اصلاح با تاکید بر اینکه این اظهارات خاتمی وجهی سلبی دارد، تاکید کرد: حضور خاتمی باعث تقویت زمینه‌های ملی و انقلابی کشور و نیز برون رفت از شرایط موجود خواهد شد. 
 
وی با اذعان به اینکه خاتمی در وجه اثباتی برای حضور در انتخابات به نتیجه نرسیده است، گفت: جریان اصلاحاتِ خاتمی محور که در درون نظام فعالیت می‌کند در صورت عدم حضور خاتمی نیز در انتخابات شرکت خواهد کرد. 
 
رسولی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی در درون نظام به هیچ عنوان در مواجهه با پدیده انتخابات دچار بی‌عملی و عافیت طلبی نخواهد شد، تاکید کرد: در ‌‌نهایت در برابر اصلاح طلبان دو گزینه برای حضور در انتخابات با خاتمی و یا بدون خاتمی وجود دارد. 
معاون اسبق وزیر کشور با تاکید بر اینکه دشواری شرایط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات آنان را دچار عافیت طلبی در مواجه با شرایط کشور نخواهد کرد، بیان کرد: اصلاح طلبان در صورت نیامدن خاتمی و هاشمی، بر روی یک کاندیدا اجماع خواهند کرد. 
 
وی با اظهار اینکه در حال حاضر چهار نفر در این زمینه مطرح هستند، بیان کرد: محمد رضا عارف، محسن مهرعلیزاده، اسحاق جهانگیری و نیز محمد شریعتمداری برای این منظور مورد توجه اصلاح طلبان هستند. 
 
استاندار سابق خراسان تصریح کرد: الیته عارف تاکید داشته است که در هر زمانی که خاتمی و هاشمی وارد عرصه انتخابات شوند وی به نفع آنان از جریان انتخابات خارج خواهد شد. 
 
وی تاکید کرد: دلیل این اقدام عارف مرتبط با فلسفه وجودی کاندیداتوری ایشان است و احتمالا سایر کاندیداهای یادشده به همین صورت عمل خواهند کرد.

افزودن نظر جدید