طیب‌نیا: عده‌ای برای زمین خوردن دولت جلسات متعدد برگزار می‌کنند

وزیر اقتصاد با یادآوری این نکته که تورم در سال گذشته ۴۰ درصد بود اما در حال حاضر به ۱۶ درصد رسیده است٬ تاکید کرد: رشد اقتصادی ما نیز که طی دو ساله اخیر کاهش یافته بود در شش ماهه اول افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی نیز مثبت شود.

به گزارش امید به نقل از ایلنا، علی طیب‌نیا در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون توفیقات قابل قبولی حاصل شده است٬ اظهار داشت: با اینکه شرایط سختی در جامعه وجود داشت اما با تصمیمات گرفته شده همراهی مردم و حمایت مراجع نتایج خوبی به دست آمد و شرایط اقتصادی تا حدودی بهتر شد و امیدواریم در آینده نزول تورم ادامه داشته باشد. نرخ رشد متوسط شود.

وی افزود: تورم در سال گذشته ۴۰ درصد بود اما در حال حاضر به ۱۶ درصد رسیده است و رشد اقتصادی ما نیز که طی دو ساله اخیر کاهش یافته بود در شش ماهه اول افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی نیز مثبت شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در گذشته سرمایه‌گذاری منفی شده بود که اکنون مثبت شده است و رشد تولید خودرو نیز در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود رفته رفته صنایع کوچک‌تر نیز راه بیفتد.

طیب‌نیا اضافه کرد: به خاطر کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها فروش بشکه‌های نفت سال گذشته ۲.۴ میلیون بشکه بود اکنون به یک میلیون بشکه رسیده که پول این‌ها نیز به خاطر تحریم مستقیما در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و در اختیار کشورهایی است که به آن‌ها مجوز فروش نفت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال قیمت نفت ۱۰۵ دلار به فروش می‌رفت٬ ابراز داشت: در حال حاضر ما نفت را به ۴۰ دلار می‌فروشیم که در این مورد جلسات زیادی با مسئولان دولتی برگزار کرده‌ایم.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: در روزهای اول که سر کار آمدیم گفته می‌شد که فروش نفت از ۹۰ دلار کاهش پیدا نکند٬ اما بعد‌ها به ۸۰ دلار و اکنون به ۴۰ دلار رسید است که بعضی محافل تا ۲۵ دلار نیز پیش‌بینی کرده‌اند اما ممکن است این امر تا ۷۰ دلار افزایش پیدا کند ولی چیزی مشخص نیست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: بودجه‌ای که ما به مجلس داده بودیم بر اساس نفت ۷۲ دلار بود اما حالا با ۴۰ دلار تصمیم‌گیری می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در این شرایط تصمیمات درستی بگیریم.

طیب‌نیا ادامه داد: ما به مردم گفتیم تحریم‌ها موثر نیست و رشد مثبتی داشتیم تا در مذاکرات درست پیش‌برویم و این فقط به خاطر پیشرفت در مذاکرات بود اما رشد قابل توجهی نداشتیم.

وی تاکید داشت: مهم‌ترین چیز که می‌تواند به ما ضربه بزند اختلاف مجلس، دولت و صداوسیماست که این امر باید تصمیم‌گیری شده تا همه با هم باشیم و اختلاف و بحث‌های سیاسی و گروهی را کنار بگذاریم.

وزیر اقتصاد وامور دارایی گفت: بعضی‌ها به خاطر منافع حزبی و گروهی می‌خواهند دولت را زمین بزنند و برای به بن‌بست خوردن دولت٬ جلسات زیادی نیز برگزار می‌کنند.

طیب‌نیا ادامه داد: شکست دولت باعث شکست نظام نیز می‌شود چون مردم در زمان رای‌دادن به این دولت٬ امید بسته بودند٬ اما اگر به دولت ضربه‌ای اساسی وارد شود این کار به پایه‌های نظام ضربه وارد می‌کند و ما باید دعوا‌ها را برای بعد از اینکه از بحران خارج شدیم٬ بگذاریم.

گفتنی است آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار وزیر اقتصاد و امور دارایی با ایشان اظهار داشت: ما همیشه شما را دعا می‌کنیم تا خدا از راه درست شما را کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: ما با سیاست کاری نداریم که طیب‌نیا در پاسخ به این مرجع تقلید گفت اما سیاست با شما کار دارد.

افزودن نظر جدید