(طنز) استفاده از بادامچیان برای انصراف مردم از دریافت یارانه

روزنامه قانون نوشت: دوستان در دولت یازدهم از وقتی سکان کشتی سوراخ دولت را به دست گرفته‌اند سخت با مسئله پرداخت یارانه‌ها دست به گریبانند. چون استاد بزرگ، جناب آقای احمدی نژاد (اَندامنا فداه) کاری کرده که دولت جدید اگر به پرداخت یارانه‌ها به همین شکل ادامه دهد، یا باید از شدت بی‌پولی کنار پیاده‌رو بساط پهن کند و سیگار و لباس زیر و دی‌وی‌دی امریکن پای بفروشد تا بودجه سال آینده کشور را دربیاورد، یا این که کلا یارانه‌ها را قطع کند و بازخوردهایی نظیر «خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه» و «قدر احمدی نژاد رو ندونستیم» را به جان بخرد و دچار افسردگی بعد از زایمان (یا افسردگی بعد از احمدی نژاد) شود.

به همین دلایل دولت روحانی نجابت به خرج می‌دهد و سعی می‌کند از راه‌های غیرمستقیم مردم را از گرفتن یارانه نقدی منصرف کند. در همین راستا دیروز «کمپین انصراف داوطلبانه از گرفتن یارانه» را تشکیل داد و گفت در اولین اقدام، رئیس‌جمهور از گرفتن یارانه انصراف داده است. می‌بینید چه رئیس‌جمهور مردمی‌ای داریم؟

برای این که نگویند خودش را می‌گیرد و از مردم نیست، تا دیروز پا به پای مردم در صفوف طولانی خودپرداز می‌ایستاد و یارانه‌اش را نقدا دریافت می‌کرد. (البته این خبر بعدا تکذیب شد، ولی اگر فکر می‌کنید ما برای این دلایل کم‌اهمیت جملاتمان را پاک می‌کنیم سخت در اشتباهید). حالا بگذریم. دولت در پیچ حساسی قرار دارد و همه هم می‌دانیم که آب قطع است و فرصت اشتباه وجود ندارد.

لذا همگی باید دولت را هُل بدهیم که بتواند استارت بزند و در مسیر گشایش مشکلات حرکت کند. برای همین من چند راهکار برای تشویق مردم به انصراف از دریافت یارانه به دولت پیشنهاد می‌کنم که امیدوارم اجرا کند، وگرنه من رأیم را پس می‌گیرم دولت از حد نصاب می‌افتد و بدبخت می‌شویم!

راه اول- در اخبار صداوسیما صحنه‌های شورانگیز و حماسی و صفوف طولانی ملت برای گرفتن یارانه را نشان دهیم و بگوییم بار دیگر ملت غیور ایران برای دریافت یارانه‌های خود به خیابان‌ها آمدند تا ثابت کنند ادعای وجود مشکلات اقتصادی در ایران توسط غرب خواب و خیالی بیش نیست. بعد از پخش این گزارش نصف بیشتر دریافت‌کنندگان از گرفتن یارانه انصراف می‌دهند.

راه دوم- سر هر خودپردازی یک مامور بگماریم با عنوان «گشتِ برداشت» که مردم را مجبور کند یارانه نقدی خود را برداشت کنند. هرکس هم امتناع کرد، بیندازنش توی ون و ببرند تعهد بگیرند. به این ترتیب عده کثیری از مردم نه تنها از گرفتن یارانه انصراف می‌دهند، بلکه با آن مبارزه هم می‌کنند.

راه سوم- آقای اسدا... بادامچیان یکی دو ماه پیش گفته بود: «ما -به مردم- گفتیم به آقای ناطق رأی دهید، به خاتمی رأی دادند. گفتیم به آقای هاشمی رأی دهید رفتند به آقای احمدی نژاد رأی دادند، گفتیم به آقای ولایتی رأی دهید رفتند به روحانی رأی دادند.»

چنانچه ملاحظه می‌فرمایید اصولگرایان از ظرفیت‌های فوق‌العاده ای برخوردارند و واقعا دارند حیف می‌شوند!

با توجه به استعداد اصولگراها در پراندن مشتری، کافی است آقای بادامچیان یا هر عزیز دیگر اصولگرایی براي انصراف دسته‌جمعی میلیون‌ها ایرانی از گرفتن یارانه نقدی، یک مصاحبه کند و بگوید: «مردم عزیز! لطفا یارانه‌های نقدی خود را دریافت کنید.» به جان خودم همین یک جمله معجزه می‌کند و باعث می‌شود میلیاردها تومان در حساب ذخیره دولت باقی بماند.

افزودن نظر جدید