محمدرضا عارف در دیدار با جبهه اصلاح‌طلبان:

طرح زودهنگام مسائل مربوط به انتخابات مجلس موجب شکنندگی جریان اصلاح‌طلب می شود/امیدوارم در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی از رفع حصر بشنویم/تصمیمات دقیقه نودی اصلاح طلبان تصمیمات معقولی نیست

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه برخی مسائلی که اکنون درباره انتخابات مجلس دهم مطرح می شود زود هنگام وموجب شکنندگی جریان اصلاح‌طلب می شود بر لزوم برنامه محور بودن و تشکیلاتی عمل کردن اصلاح طلبان تاکید کرد.

به گزارش امید،دکتر محمدرضا عارف در دیدار با جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به همزمانی این دیدار با ایام عزاداری حسینی با تاکید بر درس گرفتن از پیام ماه محرم گفت:زنده نگاه داشتن ابا عبدالله الحسین(ع) برای این است که راه امام حسین (ع)زنده نگاه داشته شود. امیدوارم همه ما بتوانیم از محرم و عاشورا درس بگیریم و پیرو واقعی  اباعبدالله باشیم.
وی با اشاره به گزارش عملکرد جبهه اصلاح طلبان با قدردانی از تلاش آنها  در زمان انتخابات ریاست جمهوری ،اظهار داشت:در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نگرانی‌های جدی درخصوص ادامه روند گذشته وجود داشت و این نگرانی در بین اصلاح‌طلبان بیشتر بود ولی  با جهت گیری مثبت نظام و تلاش اصلاح‌طلبان باعث شد این نگرانی تداوم نداشته باشد و انتخاباتی برگزار شد که اصلاح‌طلبان هم در مشارکت 73 درصدی مردم و هم در پیروزی دولت منتخب سهم بسزایی داشتند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  نفس برگزاری انتخاباتی سالم  برخی از مشکلات کشور را تقلیل داد،به رویکرد جدید غرب در قبال کشورمان اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من رویکرد جدیدغرب یک تاکتیک  است نه یک راهبرد .غرب همان غرب است و عملکردش در طول 30 سال گذشته هم مشخص است ولی در فضای شکل گرفته بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری غرب بالاجبار باید به ما و حقوق بحق کشورمان احترام بگذارد.
وی با بیان اینکه در داخل کشور فضای امید و همدلی حاکم شده است،خاطرنشان کرد:همه می دانیم دولت جدید وارث چه شرایطی است به همین دلیل مردم توقع ندارند دولت در مدتی کوتاه اقدامات خارق‌العاده انجام دهد.مهم این است که روند فعالیتهای دولت به سمت حل مشکلات مردم باشد.
عارف با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات که در پیروزی این دولت سهیم بوده است باید از دولت حمایت کند،گفت: منظور از حمایت از دولت مطمئنا حمایت کورکورانه نیست اگر سیاستی از دولت غلط باشد با ساز و کاری منطقی، نقدی که سازنده باشد باید صورت بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند صعودی بحران‌های اجتماعی در کشور،گفت:مشکلات اجتماعی کمتر از مشکلات اقتصادی نیست بسیاری از مشکلات اجتماعی در حال تبدیل به بحران است و اگر  بحران‌های اجتماعی حل نشود حل مشکلات اقتصادی تاثیر چندانی نخواهد داشت.
وی با اشاره به عدم شرکت 27 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ،خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که باید در دستور کار اصلاح طلبان قرار بگیرد به میدان آوردن این گروه است.باید تلاش کرد تا با رفع موانع و نگرانی ها،این گروه از مردم نیز در انتخابات آینده حضور فعالی داشته باشند.
وی بر لزوم برنامه محور بودن و تشکیلاتی عمل کردن اصلاح طلبان تاکید کرد و گفت:در جریان اصلاحات برخی تجربه‌ها وجود دارد که در دقیقه 90 و تحت برخی فشارها تصمیماتی گرفته می شود  که معمولا اینگونه تصمیمات، تصمیمات معقولی نیست.اصلاح‌طلبان  باید افق درازمدتی برای فعالیت‌های خود ترسیم و در این راستا حرکت کنند.
عارف با بیان اینکه شکست‌ می‌تواند ‌مقدمه پیروزی پایدار و مستمر باشد،گفت:اینکه می‌گوییم باید تشکیلاتی عمل کرد به این معنا نیست که تشکیلاتی را تاسیس کنیم که قائم به فرد باشد تشکیلاتی که قائم به فرد باشد مطمئنا شکست خواهد خورد.
وی با اشاره به دیدگاه حاضرین در جلسه درباره انتخابات مجلس دهم گفت: مجلس جایگاه ارزنده و والایی در قانون اساسی کشور ما دارد .اینکه امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور است باور قلبی همه از جمله اصلاح‌طلبان است .اما مجلس هم وظیفه دارد بگونه‌ای عمل کند که  خودش را در این جایگاه حفظ کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه برخی مسائلی که اکنون درباره انتخابات مجلس دهم مطرح می شود زود هنگام  و موجب شکنندگی جریان اصلاح‌طلب می شود،گفت: اگر انتخابات مجلس دهم به مانند انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و انسجام تشکیلاتی اصلاح طلبان هم حفظ شود و مردم نیز مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند موفقیت اصلاح طلبان قابل پیش‌بینی است.
عارف همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه درباره اقدامات دولت برای رفع حصر آقایان موسوی و کروبی گفت:آنگونه که شنیدم دولت اقداماتی را از مجاری قانونی برای رفع این مشکل در حال انجام دادن است که امیدوارم با همراهی مسئولین مربوطه در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص بشنویم.

افزودن نظر جدید