ضرورت ساماندهی زنان کارآفرین

سیده آمنه موسوی -شهردار منطقه ۲۲ تهران اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی و بدهی‌های بسیار زیادی که در شهرداری تهران از دوره‌های گذشته وجود دارد، شاید نتوان لفظ ورشکسته را برای آن مطرح کرد اما به دلیل مشکلات مالی بسیار زیادی که گریبانگیر این مجموعه است، اجرای پروژه‌های عمرانی و اجتماعی با مشکل مواجه شده است.

علی نوذرپور در جمع اعضای شورایاری شهرک شهید باقری در سخنانی هیات امنای محلات را حلقه واصله مردم و مدیریت شهری خواند و گفت: مدیران شهری زمانی کارآمدتر عمل خواهند کرد که در جهت برآورده کردن خواسته‌های واقعی مردم تلاش کنند، چراکه به اعتبار رای مردم به صورت غیرمستقیم و به‌واسطه رأی مستقیم شورای شهر به این جایگاه رسیده‌اند و وظیفه رسیدگی به امور مسائل مردم را بر عهده دارند.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر بازنگری مجدد قانون شورایاری‌ها در محلات و تعیین جایگاه قانونی آنها در محلات خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شورایاری و سرای محلات به عنوان یک نهاد مدنی از سوی شورای شهر به عنوان یک ابزار نظارتی برای احصاء مسائل مردم شکل گرفته‌اند اما متاسفانه تا به امروز بنا به تمهیدات مدیریتی جایگاه واقعی آنها مشخص نشده و به لحاظ قانونی پارادوکس های زیادی در نحوه عملکرد آن‌ها در جامعه وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده به عنوان شهردار منطقه این اجازه را نخواهم داد تا شورایاری‌ها خارج از چارچوب قانون و مقرراتی که در این حوزه بر عهده دارند، عمل کنند. شورایاران در سطح محله خود کار کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

نوذرپور با بیان اینکه تعیین جایگاه واقعی و قانونی شورایاری در سطح محلات، باعث تحقق مشارکت حداکثری مردم به معنای واقعی در محلات خواهد شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مردم و محلات باید از محلات آغاز و به منطقه و کل شهر تعمیم داده شود، که متاسفانه در کشور ما برعکس عمل می‌شود و برنامه‌ریزی‌های شهری در ابتدا در سطوح کلان طرح‌ریزی و به سطوح پایین دست ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده موثر از ظرفیت های محلی، خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است اینکه شهر باید بر اساس خواسته ها و نیازهای واقعی مردم مدیریت شود که در حال حاضر با چارچوب ها اساسی فاصله زیادی وجود دارد.

نوذرپور در ادامه با اشاره به در پیش بودن میلاد دخت نبی مکرم اسلام (س) و روز زن، ضمن تبریک این ایام، بر ضرورت ساماندهی زنان کارآفرین در منطقه ۲۲ و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت بیشتر و بهتر آنها و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه زنان و حفظ کرامت زنان بویژه زنان کارآفرین و سرپرست خانوار تاکید کرد.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: مردم علی رغم تمامی مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، در طول سالها دلبستگی وفاداری خود را به نظام اعلام کرده اند، به همین جهت مسئولان نظام وظیفه دارند دلسورانه و بر اساس تعهد و وجدان کاری خود، مشکلات انها را حل و فصل کنند. در این بین مطالبه گری ها باید از سوی مردم و شورایاری انجام شود و شورایاران به عنوان منتخبین مردم، مطالبات آنها را به گوش مسئولان برسانند.

به گفته نوذرپور اداره شهر یک کار مشارکتی است. مردم و مدیریت شهری زمانی که در کنار هم قرار گیرند، می توانند با اعتمادسازی نسبت به هم در جهت رفع نواقص قدم بردارند. متاسفانه با توجه به عملکرد شهرداری‌ها در سال‌های گذشته و وجود فساد اداری در بدنه آن، مردم و مدیران شهری از یکدیگر فاصله گرفته‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شهر اظهار کرد: منطقه ۲۲ به لحاظ برخورداری از ظرفیت های عمرانی، فرهنگی و گردشگری این قابلیت را دارد تا با مشارکت و همراهی شهروندان، مدیریت شهری و سمن‌هایی که در منطقه مشغول به فعالیت هستند، در جهت بهبود وضعیت موجود تلاش کنند.

افزودن نظر جدید