صداو سیما و قوه قضائیه اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران خود را بارگذاری نکرده‌اند

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی در مصاحبه با روزنامه ایران، در باره اعلام حقوق و مزایای مدیران در سامانه خاص گفت وگو کرد.

به گزارش اميدنامه بخشی از گفت وگو را می خوانید:

منتقدان می‌گویند ایراد از دولت است که سامانه حقوق و مزایای مدیران راه‌اندازی نشده است. واقعاً تعلل 15 ماهه در اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم، ناشی از کم کاری دولت است؟ 
در این ماده، دولت مسئول طراحی و استقرار سامانه حقوق و مزایا شده است، اما برای چه کسانی؟ برای همه دستگاه‌هایی که در این ماده نام آنان ذکر شده است. اما دستگاه‌هایی که عمدتاً در قوای دیگر هستند، اطلاعات حقوق و مزایای مدیران خود را در این سامانه طراحی شده بارگذاری نکردند. 

با توجه به گذشت 15 ماه، فکر نمی‌کنید باید فشار بیشتری به این دستگاه‌ها وارد شود؟ 
این فشارها باید از سوی شما اهالی رسانه اعمال شود. شما هم باید از آنان بخواهید که هرچه سریع‌تر این اطلاعات را در سامانه بارگذاری کنند. 
اما نمی‌دانیم چه دستگاه‌هایی کوتاهی کرده‌اند. 
این طور نیست، وقتی صراحتاً گفته می‌شود صدا و سیما و قوه قضائیه، اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران خود را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند، کسی به این دستگاه‌ها فشار وارد نمی‌کند. یا وقتی به اجرایی نشدن این قانون اشاره می‌شود، نامی از این دستگاه‌ها برده نمی‌شود. درعوض همواره از دولت سؤال می‌شود که چرا این سامانه راه‌اندازی نشده است. 

چشم‌انداز شما برای راه‌اندازی نهایی این سامانه چیست؟ 
دستگاه‌ها باید اراده‌ای برای انجام دادن آن داشته باشند. اکنون حدود 60 درصد کل کارکنان دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی اطلاعات خود را وارد کردند که به لحاظ تعداد کارکنان در همه قوا و سایر نهادها، اطلاعات حقوق بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از کارکنان ثبت شده است. بنابراین تنها بخش اندکی از این اطلاعات باقی مانده که انجام آن، مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است. البته با وجود همه این‌ها، باید به این نکته مهم توجه کرد که اطلاع‌رسانی پرداختی مدیران، وظیفه خود دستگاه‌ها است. به عبارت دیگر، هر دستگاه باید پرداختی مدیران خود را در سامانه و پایگاه اطلاعاتی خود درج کند و این ربطی به بودن یا نبودن سامانه حقوق و مزایا یا وارد کردن و وارد نکردن اطلاعات به این سامانه ندارد.  در هر صورت، آنان می‌توانند و باید مطابق ماده 29 قانون برنامه ششم، حقوق و مزایای مدیران خود را با درج در سایت‌های خود، به مردم اطلاع رسانی کنند.

 

افزودن نظر جدید