شکوری‌راد:خواهان قطع چپاولگری هستیم نه قطع یارانه مردم/ لیست انگلیسی با نظارت استصوابی نمی‌خواند

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت:اگر شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تایید کرده و معتقد است افراد تایید شده، صلاحیت دارند دیگر بحث لیست انگلیسی چیست؟ اگر از دل نظارت شدید استصوابی باز هم لیست انگلیسی بیرون می‌آید، پس نتیجه و حاصل نظارت استصوابی چیست؟ ما با شورای نگهبان مشکلی نداریم، بلکه با رویکردهای شورای نگهبان مشکل داریم.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نشست خبری خود در دفتر این حزب ، با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای همگرایی از انتخابات ۹۲ تاکنون گفت: با انتخاب آقای روحانی حمله‌ها به دولت ایشان و به اصلاح‌طلبان آغاز شد و اقتدارگرایان تلاش کردند نتیجه و دستاورد انتخابات ۹۲ برای اصلاح‌طلبان محدود باشد. در موضوع توافق هسته‌ای نیز از وارد کردن فشار کوتاهی نکردند.


مجلسی می‌خواهیم که دست از کارشکنی بردارد

دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد: اگر دولت بخواهد کارش را درست انجام بدهد، باید مجلسی تشکیل شود که دست از کارشکنی بردارد.

او ادامه داد: ما در انتخابات در شرایطی پا به عرصه گذاشتیم که تقریباً تمام کاندیداهای اصلی‌مان رد صلاحیت شدند. اما علی‌رغم موانع توانستیم برای ۲۱۵ حوزه کاندیدا معرفی کنیم. بعد از رد صلاحیت‌های گسترده افراد جدید اصلاح‌طلب شناسایی شده و در لیست قرار گرفتند. این افراد اگرچه کمتر شناخته شده هستند، ولی به لحاظ فکری و سیاسی بسیار آگاه و توانمندند.

کارنامه دولت اصلاحات و مجلس ششم کاملاً روشن است

شکوری‌راد اظهار داشت: تقاضای ما از مردم این است که تردیدهای خود را کنار بگذارند و در انتخابات شرکت کنند. کارنامه اصلاحات در دولت آقای خاتمی و مجلس ششم کاملاً روشن است. دولت اصلاحات توانست تورم را به زیر ۱۰ درصد برساند.

مجلس هفتم و دولت احمدی نژاد، توسعه را متوقف کرد

او خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی نیز به نحوی بود که رشد اقتصادی به ۸ درصد نزدیک شد. دولت اصلاحات سند چشم‌انداز را تصویب کرد و اگر دولت احمدی‌نژاد و مجلس هفتم و هشتم و نهم بر سر کار نمی‌آمدند و روند دولت اصلاحات ادامه پیدا می‌کرد، می‌توانستیم به اهداف سند چشم‌انداز دست پیدا کنیم اما متاسفانه روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و مجلس هفتم همه امور را متوقف کرد. امروز ما شاهد هستیم که مردم نیز به واقعیت‌ها پی برده‌اند و تمایل دارند به کسانی رای بدهند که امور کشور را در مسیر و ریل صحیح بازگردانند.

فسادهای گسترده اصولگرایان باعث سرخوردگی بدنه اجتماعی آنها شده است

شکوری‌راد با اشاره به تحولات صورت گرفته در میان جبهه اصولگرایان گفت: در طی سال‌های گذشته دایره اصلاح‌طلبی گسترده‌تر شد و اصولگرایان کوچک‌تر شدند. امروز شاهد هستیم که میتینگ‌های اصولگرایان با حضور جمعیتی اندک برگزار می‌شود. فسادهای گسترده اصولگرایان موجب شده بدنه اجتماعیشان دچار تردید و سرخوردگی شوند.

سرلیست اصولگرایان کارنامه عملکردش را بگوید

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: انتخابات مجلس باید نقطه پایانی بر ویرانی کشور باشد. برجام ۲ باید در سیاست‌های داخلی و اقتصادی آغاز شود. اصولگرایانی که وعده ژاپن اسلامی داده بودند، اکنون بعد از گذشت بیش از یک دهه چه حرفی برای گفتن دارند؟ امروز آقای حدادعادل که سر لیست اصولگرایان است، بهتر است به جای شعار دادن کارنامه عملکرد خود را ارائه کند. آقای حداد عادل در طول سال‌های گذشته در کجا به مفاسد اقتصادی اعتراض کرد. نتیجه حضور اقتصاددانان اصولگرا در مجلس چه بوده است؟ وضعیت امروز اقتصاد کشور نتیجه عملکرد آن‌ها است.

شکوری‌راد ادامه داد: معیشت مردم با پرداخت صدقه تامین نمی‌شود، معیشت مردم با رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار تامین می‌شود. دولت احمدی‌نژاد و مجلس اصولگرا برای ایجاد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار چه کردند؟

شکوری راد با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص انگلیسی بودن لیست اصلاحات می‌شود گفت: اگر شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تایید کرده و معتقد است افراد تایید شده، صلاحیت دارند دیگر بحث لیست انگلیسی چیست؟ اگر از دل نظارت شدید استصوابی باز هم لیست انگلیسی بیرون می‌آید، پس نتیجه و حاصل نظارت استصوابی چیست؟ ما با شورای نگهبان مشکلی نداریم، بلکه با رویکردهای شورای نگهبان مشکل داریم.

قطع یارانه‌ها حمله تبلیغاتی اصولگرایان است

دبیرکل حزب اتحاد ملت با اشاره به سخنانی که در خصوص قطع یارانه‌ها در صورت پیروزی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، گفت: طرح موضوع قطع یارانه‌ها که از سوی اصولگرایان مطرح می‌شود، صرفاً یک حمله تبلیغاتی است.

اصلاح طلبان یارانه‌ها را قطع نمی‌کنند، فساد گسترده اقتصادی را قطع می‌کنند

او خاطرنشان کرد: قطعاً پرداخت یارانه‌ها به اقشار کم‌درآمد باید ادامه پیدا کند. پرداخت یارانه‌ها قطع نمی‌شود، چیزی که قطع می‌شود فساد اقتصادی گسترده است. ما خواهان قطع چپاولگری هستیم نه قطع یارانه مردم. اقشار ضعیف جامعه حتماً باید حمایت شوند.

امنیت مورد ادعای تندروها، امنیت خودشان است

شکوری‌راد با اشاره به یکی از شعارهای اصولگرایان مبنی بر ایجاد امنیت در کشور گفت: مردم در یک فضای باز احساس امنیت می‌کنند. امنیت مورد ادعای اصولگرایان امنیت خودشان است. امنیت یک مقوله نرم‌افزاری است و هنگامی که در مناسبات میان مردم و حکومت اعتماد وجود داشته باشد امنیت نیز ایجاد می‌شود.

افزودن نظر جدید