شکایت شمقدری از جنتی

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کرد.

به گزارش امید به نقل از ایلنا، در این شکایت ضمن تأکید بر طی مراحل ایجاد موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی مطابق با قوانین و مقررات موجود، به خاطر دستور لغو مجوز و توقف فعالیت‌های موسسه و جلوگیری از تأمین و پشتیبانی مالی و حتی جلوگیری از تحویل محل تعیین شده توسط وزیر محترم پیشین، به ناچار مستند به اصل نودم قانون اساسی از جناب آقای جنتی و جناب آقای ایوبی به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت شده است.

در بخشی از این شکایت آمده است: علی‌رغم تأکید اساسنامه مصوب و قانونی موسسه، و توضیح صادقانه و روشن مسئولان موسسه بر غیرانتفاعی و غیرخصوصی بودن موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی، اصرار جناب آقای جنتی در مقام وزیر بر اعلام انتصاب و اختصاص آن به هیأت موسس، و طرح موضوع تغییر هیأت امنا از اشخاص حقوقی به اشخاص حقیقی، و تأکید چندباره بر اینکه افراد حقیقی (به زعم ایشان: هیأت موسس موسسه) نمی‌توانند اشخاص دولتی یا حقوقی را در هیأت امنا یک موسسه خصوصی (از نگاه ایشان: موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی) قرار دهند! در حالی که افراد هیأت موسس مذکور، در جایگاه حقوقی و با هماهنگی مقام عالی وزارت وقت، این موسسه را تشکیل داده‌اند. متأسفانه جناب آقای جنتی و معاون سینمایی ایشان، خلاف شئونات اخلاقی عمل کرده و موجبات توهین علنی برخی افراد و رسانه‌ها را به هیأت محترم موسس فراهم کرده‌اند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید