شکاف در اردوگاه اصولگرایان؛ نزدیکی احمدی‌نژاد و پایداری‌ها

دبیرکل حزب ایران اسلامی گفت: ممکن است جلیلی سر لیست جبهه پایداری برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی باشد.
به گزارش امید به نقل از آفتاب،ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب ایران اسلامی، در واکنش به دیدار محرمانه سعید جلیلی و مصباح‌یزدی در قم، گفت: اصل دیدار خوب است این دیدارها در واقع در گذشته هم بوده اما چون نزدیک به ایام انتخابات است، دیدارها رنگ و بوی انتخاباتی پیدا می‌کند. نخستین دلیل بر این ادعا هم تکرار و اصرار بر پیوند با روحانیت است؛ به این معنا که جبهه پایداری در ارتباط با روحانیت و با صلاحدید روحانیت است که می‌خواهد برای انتخابات تصمیم بگیرد و بررسی‌های لازم را انجام دهد.
 
او در ادامه افزود: آقای جلیلی هم با محفل و حلقه یاران احمدی‌نژاد و هم با جبهه پایداری دارند حتی برخی نقل می‌کنند موتلفه هم در این ارتباط فعال است. این‌ها همه دقیقا فعالیت‌های انتخاباتی است و این قرابت و نزدیکی خود نشان از یک تلاش جدی برای همگرایی بیشتر و هماهنگی برای حضور در عرصه انتخابات دارد.
 
رئوفیان در ادامه با تاکید بر این نکته که برخی از جریان‌های فکری اصولگرایان باهم قابل جمع نیستند، گفت: آقای جلیلی در سفر به قم اگر با مصباح دیدار داشته، از طرفی با احمدی‌نژاد و تیم او هماهنگی‌هایی انجام داده باشد و از سوی دیگر هم آقایان مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی به عنوان جامعه روحانیت، جامعه مدرسین علمیه قم و مجموعه اقای مصباح یزدی باهم جلسه برگزار کرده‌اند، به اعتقاد من همه این ها قابل جمع نیست چون با یکدیگر زاویه دارند.
 
رئوفیان در واکنش به این پیش‌فرض که در دیدار سه نفر آیت‌الله‌ها این طور تعبیر شده؛ اصولگراها مصباح‌یزدی و حلقه نزدیک به او که جبهه پایداری باشد را برای حضور در انتخابات به رسمیت خواهند شناخت و به وحدت خواهند رسید گفت: تلاشی که برای همگرایی همه این طیف‌ها انجام می‌شود، مشهود است اما اینکه برآیند و خروجی فهرست مورد‌نظر هرسه ضلع باشد آنهم در صورتی که جلیلی در ارتباط با پایداری‌ها و مصباح‌یزدی به جمع‌بندی رسیده باشند بعید می‌دانم که خروجی، خروجی مورد نظر هرسه ضلع باشد.
 
دبیرکل حزب ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جامعتین جدای از مصباح‌یزدی از یک لیست حمایت خواهد کرد، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس هیچ وقت شرکت نکردند این‌بار هم شرکت نخواهد کرد جامعه علمیه مدرسین قم در انتخابات خبرگان ورود خواهد کرد لذا در انتخابات مجلس از این سه ضلع باید دو ضلع را در نظر بگیریم. 
 
رئوفیان در پاسخ به این سوال که آیا این امکان هست جلیلی سرلیست جبهه پایداری باشد، هم عنوان کرد: ممکن است به این نتیجه برسند که جلیلی سر لیست جبهه پایداری باشد اما با توجه به اختلافاتی که در این مجموعه وجود دارد ممکن است این اتفاق هم نیفتد. چون در این لیست اقایان کلهر، نیکزاد، الهام و حسینی هم هستند. بحث جلیلی، پایداری، احمدی‌نژاد، موتلفه و ایثارگران قابل جمع نیست. اینجاست که شکاف جدی قابل مشاهده است. 
 
این فعال اصولگرا در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه احمدی‌نژاد، بین اصولگرایان جائی برای ائتلاف انتخاباتی ندارد، این امکان وجود دارد که حلقه اطرافیان او به ائتلاف با پایداری‌ها و سرلیستی جلیلی تن دهند، گفت: این اتفاق در حال رخ دادن است و احمدی‌نژاد و پایداری‌ها در حال نزدیک شدن به هم هستند.

افزودن نظر جدید