شمخانی: محدودسازي حلقه همراهان انقلاب و پيگيري سيا ست متهم‌سازي جفاي غير قابل جبران است

دبير شوراي عالي امنيت ملي هم خبر دارد، هم هشدار و هم گلايه. علي شمخاني ديروز روز پركاري داشت.

به گزارش امید،از يك سو خبر از ورود به مرحله اجرايي برجام داد كه در صورت عمل طرف مقابل به تعهداتش از اين مرحله عبور خواهيم كرد. كمي بعد‌تر هشدار داد؛ هشدار به آنهايي كه در تلاش هستند تا حلقه همراهان انقلاب را محدود و سياست متهم‌سازي را به جاي جذب حداكثري دنبال كنند. سياستي كه آن را «جفاي غير قابل جبران» به گفتمان انقلاب مي‌داند.

علي شمخاني اما از دو دسته گلايه دارد؛ يكي آنهايي كه جاهلانه يا تعمدانه اعلام كرده بودند كه با نتيجه برجام همه مشكلات حل مي‌شود و يكي هم آنهايي كه در خصوص بحث بازرسي‌ها از پارچين به تعبير او «بي انصافي» كرده‌اند.

شمخاني از اين بي‌انصافي توضيح بيشتري هم مي‌دهد و مي‌گويد اين دسته ادعا كرده‌اند كه از خط قرمزها عبور شده است در صورتي كه اين بي‌انصافي بزرگ درست نيست و همه خطوط قرمز رعايت شده است. سفر شمخاني به استان مركزي با سخنراني‌هاي متعددي روبه‌رو بود. ورود او به استان مركزي و آيين اداي احترام به شهدا با يك خبر مهم مطرح شد. البته كه سخنراني او با فاجعه منا آغاز شد و او گفت: بي‌شك به دليل ناكارآمدي و تغيير اولويت‌هاي دولت سعودي رخ داده است اما خبر بعدي او در مورد برجام بود. او در خصوص مساله برجام نيز گفت: بخش مهمي از وضعيت برجام به سايت افتخارآميز خنداب اراك برمي‌گردد و امروز اين مهم مراحل آخر را در مجلس شوراي اسلامي طي مي‌كند تا زمينه‌هاي اجراي قوي‌تري پيدا كند. وي افزود: وارد مرحله اجرايي برجام شده‌ايم و از اين مرحله در صورتي كه طرف مقابل به تعهدات خود به درستي عمل كند، عبور خواهيم كرد.

گفت‌وگوي هسته‌اي و تعامل سازنده با جهان، قدرت نرم ايران را ارتقا داد

به گزارش ايرنا علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري، در ادامه سفر به استان مركزي در اجتماع اساتيد و دانشجويان دانشگاه اراك گفت: نقش بي‌بديل دانشگاه در توليد سرمايه‌هاي انساني كارآمد براي توسعه رشد و تعالي در كشور است. وي ادامه داد: محدودسازي حلقه همراهان انقلاب و پيگيري سياست متهم‌سازي به جاي جذب حداكثري، جفاي غيرقابل جبران به گفتمان انقلاب است. دبيرشوراي عالي امنيت ملي گفت: گسترده كردن پهنه تابش آفتاب ولايت و پيگيري اجراي مطالبه رهبري در فعال‌سازي كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه اصلي‌ترين رسالت دانشجويان و دانشگاهيان است.

توان كشور بايد بر حل معضلات اقتصادي متمركز شود

امير دريابان علي شمخاني روز يكشنبه در نشست شوراي اداري استان مركزي در اراك افزود: همه مديران و مسوولان در هر سطحي در دايره كارگزاران نظام قرار دارند و اگر فسادي رخ دهد به شيوه مديريتي اين حلقه برمي‌گردد و بايد با اصلاح رويه‌ها بستر پويايي و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي كشور در سازندگي و رونق اقتصادي مهيا شود.

وي گفت: كارگزاران نظام بايد مبارزه با فساد را با هر مضمون در اولويت قرار دهند چرا كه ناتواني در كنترل فساد مستقيم به شيوه مديريتي بازمي‌گردد.

وي اهميت كنترل فساد را يادآور شد و اظهار كرد: براساس مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام، از اين پس هر كس مسووليتي را عهده‌دار مي‌شود بايد فرم دارايي امضا كند و شفاف‌سازي موضوعات در اين خصوص ادامه راه شهدا و گام نهادن اساسي در مسير اقتصاد مقاومتي است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي بيان كرد: تاكيد بر اقتصاد مقاومتي دستورالعملي سرسري و شعارگونه نيست و حلقه كارگزاري كشور بايد روشي را پيش بگيرند كه هرچه سريع‌تر ٢٤ بند اين فرمان مترقي با توجه به ظرفيت‌هاي بخش‌هاي مختلف به صورت اصولي فعال شود و نقش هر ركن از جامعه از مردم عادي گرفته تا تصميم ساز كلان به صورت معنادار در آن نهادينه شود.

وي افزود: افتخار مسوولان ما بايد اين باشد كه خادم مردم هستند و اين مهم را براي بهبود معيشت و سفره مردم آشكار كنند و خوشبختانه اولويت دولت يازدهم درحال حاضر بر همين هدف است.

نماينده رهبرمعظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: عده‌اي از روي تعمد، جاهلانه يا غفلت مطرح كرده‌اند كه با نتيجه برجام همه مشكلات كشور حل مي‌شود و توقع مردم را بالا برده‌اند در حالي كه حل چالش‌هاي اساسي كشور بستن كمر همت را مي‌طلبد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به بي‌انصافي گروهي درخصوص بحث بازرسي‌ها از سايت پارچين اشاره كرد و گفت: اين عده با طرح اينكه گزارش از اين بازرسي با واقعيت فاصله دارد و از خط قرمز‌ها عبور شده، بي‌انصافي بزرگي را كرده‌اند چرا كه مجموعه كارگزاران در حوزه برجام تنها مطيع اوامر مقام معظم رهبري و سرباز ولايت هستند و هرگز اجازه عبور از خط قرمزها و آنچه با چارچوب امنيت ملي در تضاد باشد، داده نمي‌شود. امير دريابان شمخاني عنوان كرد: در حوزه برجام هشت نشست برگزار شده و مجلس گام‌هاي نهايي را دنبال مي‌كند و بايد از اين مساله كه مربوط به گذشته است، بگذريم و نيرو و توان كشور بر اقتصاد مقاومتي و معيشت مردم متمركز شود. وي گفت: مديران و مسوولان بايد ارتباط موثر با مردم را حفظ كنند اما اجازه سوءاستفاده به كسي ندهند و با پرهيز از دعواهاي سياسي، آشتي در اهداف سازندگي را فرهنگ غالب كنند. نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي بيان كرد: يكي ديگر از مسائلي كه به نظر مي‌رسد در فجايع مكه دخيل بوده دغدغه آل سعود از شعار مرگ بر اسراييل در ايام حج بوده چراكه مسجد الاقصي مورد تعرض صهيونيست‌ها بوده و نيروهاي امنيتي سعودي به جاي امنيت فضاهاي باز و بسته حج به دنبال حاشيه‌هاي سياسي بوده‌اند. امير دريابان شمخاني گفت: كميته حقيقت ياب ايران در كنار ساير كشورهاي مسلمان با حساسيت ابعاد حقوقي، سياسي و اجتماعي فجايع حج امسال را دنبال مي‌كند.

وحدت رزمندگان اسلام همه محاسبات صدام را به هم زد

امير دريابان علي شمخاني همچنين در محفل پيشكسوتان جهاد و شهادت استان مركزي در مجتمع فرهنگي اقامتي آفتاب اراك افزود: وحدت بين نيروهاي ارتش، سپاه پاسداران، بسيج و نيروي‌هاي مردمي در هشت سال دفاع مقدس تا اندازه‌اي رنگ و بوي معنويت به خود گرفته بود كه رزمندگان براي شهادت، از يكديگر سبقت مي‌گرفتند. دبير شوراي عالي امنيت ملي اهداف صدام را داراي سه سطح حداقلي يا عمل نكردن به قرارداد ١٩٧٥، حد وسط يا فتح خوزستان و حداكثري شامل حمله به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: رزمندگان اسلام با اطاعت محض از امام راحل و تقويت روحيه ايثار و مقاومت در وجود خود همه توطئه‌هاي صدام را نقش بر آب كردند. وي اظهار كرد: امام راحل در آغاز جنگ تحميلي با اقتداري مثال زدني روي مواضع خود پافشاري كردند و دفاع از خاك و ناموس وطن را تكليف آحاد مردم عنوان كردند كه اين مهم باعث شد ملت ايران نه تنها از سر سازش و تسليم با اشغالگران بعثي در نيايد بلكه آنها را از خاك وطن بيرون كرده و نظام جمهوري اسلامي را تثبيت كند. امير دريابان شمخاني بيان كرد: پيشكسوتان دفاع مقدس بايد وحدت و همدلي آن دوران را حفظ كرده و با تشريح و تبيين آرمان‌هاي امام راحل و شهداي گرانسنگ روحيه مقاومت و ايثار‌گري را در جامعه ترويج دهند. وي وحدت همگاني را تنها راه‌حل مشكلات اقتصادي دانست و گفت: مردم و مسوولان نبايد تنها دل به برجام ببندند چرا كه در اين صورت هم هيچ معجزه‌اي اتفاق نمي‌افتد بنابراين مردم و مسوولان بايد ضمن هوشياري در مقابل توطئه‌هاي دشمنان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

افزودن نظر جدید