شمخانی:موسوی و کروبی در حصر نیستند!!

علی شمخانی درجریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت : ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره در مورد هیچ بندی از برجام نیست.

 به گزارش امیدنامه،در ساعات اولیه پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات ، دبیر شورای عالی امنیت ملی به بازدید از غرفه های رسانه‌های حاضر در نمایشگاه پرداخت.

 براساس این گزارش وی در جریان بازدید از نمایشگاه  تاکید کرد: ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره در مورد هیچ بندی از برجام نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور تصریح کرد: در مورد برنامه موشکی خود با هیچ شخصی مذاکره نمی‌کنیم.

 وی افزود : توان دفاعی ما مبتنی بر بنیه‌های داخلی ماست.

، شمخانی در بازدید از غرفه‌های  نمایشگاه مطبوعات با اصحاب رسانه گفت‌وگو کرد و از نزدیک با فعالیت برخی رسانه‌ها آشنا شد.

وی با تاکید بر این که تحت هیچ شرایطی مسائل دفاعی خود را به مذاکره نخواهیم گذاشت، گفت: برنامه موشکی ما پایان یافته است و براساس توان بومی خود نیازهای خود را تامین می‌کنیم.

شمخانی در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر این که وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ایران و حزب‌الله لبنان باید از جنوب سوریه خارج شوند، گفت: من تا به حال چنین حرفی را نشنیده ام ایران و حزب الله لبنان فقط در جنوب سوریه نیستند، بلکه نیروهای آنها در همه جای سوریه وجود دارند. البته این حرف را دولت روسیه هم تایید نکرده و احتمالا این مطلب را رسانه های اسرائیلی منتشر کرده اند.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تمدید قانون کاتسا که به مادر تحریم ها معروف است، گفت: کنگره آمریکا امروز می خواهد قانون کاتسا را تمدید کند. زمانی آمریکا بمب مادر تولید می کرد. از زمانی که آنها بمب مادر تولید کردند تا الان که ایران توسعه یافته است و به کشوری مقتدر تبدیل شده است ، همه این موارد نشان از بی اثر بودن این مادرهای بی ریشه (مادر بمب و مادر تحریم ها) دارد و تاثیری در اقدامات بنیادین ملت ایران که دفاع از هویت ملی و سرزمینی خودشان است، نخواهد داشت.
شمخانی در خصوص اینکه تحلیل شما درخصوص آینده اقلیم کردستان باتوجه به عقب نشینی حزب بارزانی چیست افزود: اقلیم کردستان و مردم کرد دوستان تاریخی و تمدنی و مذهبی و برادران ما هستند. مردم ایران همواره بهترین پناهگاه برای همه اکراد بودند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: همه پرسی را انجام دادند که در مناطق جنوبی اقلیم کردستان با کمترین استقبال مواجه شد. از قبل به بارزانی نصیحت شد که برگزاری همه پرسی به نفع ملت کرد یا حتی شخص شما  نیست.  اما متاسفانه آقای بارزانی گوش نکرد و منجربه انشقاق در بین مردم کرد شد و چاره ای ندارد جز اینکه  که حاکمیت اقلیم کرد که از نظر زمانی هم پایان یافته است را تحویل دهد.

وی در پاسخ به سئوالی دیگری در خصوص چالش آب بخصوص در مرزهای شرقی خاطرنشان کرد: برخی از چالش های آب ناشی از عدم استفاده بهینه آب در منطقه است. قسمت عمده آن مربوط به عدم همکاری افغانستان و بخشی هم مربوط به ضرورت تامین آب از دریای عمان است. همه این برنامه ها مورد توجه ما است.
شمخانی در پاسخ به سئوالی در رابطه با اینکه آیا ایران  مذاکره مجدد در خصوص  برجام و برنامه موشکی را می پذیر گفت: ایران نشان داد در عمل به برجام پایبند است و آژانس ۸ بار آن را تایید کرد، تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره پیرامون هیچ بندی از برجام نیست. در رابطه با مسائل دفاعی هم تحت هیچ شرایطی مسائل دفاعی خود را به مذاکره نخواهیم گذاشت.
دبیر شورای عالی امنیت در خصوص این که مسئله حصر  چه زمانی رفع می‌شود؟ گفت: زمانی که دلیل وقوعش حل شود؛ این اتفاق بعد از انتخابات ۸۸ رخ داده است.
وی با بیان اینکه واژه حصر واژه درستی نیست و این آقایان مد نظر شما در حصر نیستند، ادامه داد: آنها هر کس را که اراده کنند می‌توانند ببینند، کما این‌که اخیرا آقای کروبی درخواست کردند آقای دوستی را ببینند و این انجام شد.

افزودن نظر جدید