شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از دولت/تصمیم درست عارف

 نماینده اطلاح طلب مجلس در خصوص رای‌های مخالف به دو وزیر علوم و نیرو، اظهار کرد: حدود 40 رای مخالف به این دو وزیر داده شد که کاملا واضح است منشا این آرا از کجاست، تعدادی از مستقلین و فراکسیون امید، در ولایی ها نیز تعدادی مخالف وجود داشت.

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین، جلال میرزایی در خصوص پیام رای اعتماد نمایندگان مجلس اردکانیان و غلامی به رئیس جمهور گفت: رویکرد مجلس نسبت به دولت دوازدهم مثل سابق است؛ تغییر خاصی صورت نگرفته است. در مجلس انتقاداتی به برخی عملکردهای دولت شده، که طبیعی است.

وی ادامه داد: وقتی از مجلس صحبت می کنیم بهتر است مسئله فراکسیون ها را فراموش نکنیم، چرا که در مجلس یک رویکرد حاکم نیست. رفتار نمایندگان تحت تاثیر مسائل مختلفی است، برای مثال در نظر بگیرید در یک حوزه انتخابیه نمایندگان به وزیری مراجعه می کنند اما به پاسخ مطلوب دریافت نمی کنند لذا نظرشان نسبت به آن وزیر تغییر می کند.

نماینده اطلاح طلب مجلس در خصوص رای‌های مخالف به دو وزیر علوم و نیرو، اظهار کرد: حدود 40 رای مخالف به این دو وزیر داده شد که کاملا واضح است منشا این آرا کجاست؛ تعدادی از مستقلین و فراکسیون امید، در ولایی ها نیز تعدادی مخالف وجود داشت.

او گفت: برخی در مخالفت با امیدی‌ها زیاده‌روی کردند؛ این مسئله که وقتی فراکسیونی به جمع بندی نرسد همه می توانند نظر خودشان را مستقل اعلام کنند قابل دفاع است. عارف درست ترین تصمیم را در این خصوص گرفت؛ تعبیر آتش به اختیار نیز که به کار برده می شود درست نیست.

میرزایی ادامه داد: دوستان ما در بیرون از مجلس احساساتی موضع گرفتند که چرا تصمیم به خود اعضا واگذار شده است؛ اما برخی هم با ما همراه بودند و از ما انتظار حمایت از وزیر علوم را داشتند. در جامعه ما از نظر کار جمعی ضعف داریم پس این تشدد به وجود آمده طبیعی است.

وی در رابطه با عملکرد فراکسیون امید در دوسال اخیر اظهار کرد: ما در مجلس اکثریت نیستیم اما عملکرد ما قابل قبول است. شرایطی پیش آمده که تعامل ما با مستقلین بیشتر شده است. فراکسیون امید و مستقلین از نظر رویکرد و پایگاه اجتماعی مشترک هستند.

میرزایی در پاسخ به این سوال که دولت چقدر می تواند برای پیشبرد برنامه هایش روی فراکسیون امید حساب کند، گفت: همکاری بین دولت و ما ممکن است همیشگی نباشد؛ هماهنگی باید دوطرفه باشد، در هر صورت دغدغه ما نفع مردم است. درست است که در انتخابات دوازدهم ما از روحانی حمایت کردیم اما این حمایت می تواند  همیشگی  هم نباشد. ادامه روند مشروط بر این است که دولت در راستای دغدغه های اصلاح طلبان یعنی قانون گرایی و مبارزه با فساد قدم بردارد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در واکنش به کمیته تشکیل شده توسط عارف برای پیگیری وضعیت نمایندگانی که  از فراکسیون امید جدا شدند، اظهار کرد: این بحث مربوط به گذشته است بهتر است مطبوعات این مسائل نپردازند. الان تمرکز تنها بر انسجام و تعامل است. نباید اجازه داد مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شوند.

وی در پایان گفت: ما در کشور در مساله مطبوعات نیز با بحران های جدی روبرویم برخی از مشکلات ما جناحی نیست در واقع ملی است. ما باید در مواجهه با این مسائل به اجماع ملی برسیم تا راه برون رفت از این مشکلات را پیدا کنیم. بزرگان در برخی نهادها برای نظام هزینه درست می کنند نباید بگذاریم مسائل به جایی کشیده شود که به اجبار از رهبری هزینه کنیم.

افزودن نظر جدید