شبکه «فارسی وان» برای همیشه تعطیل می‌شود

سینما سینما: برنامه جمعه شب چند شنبه با سینا که با اجرای سینا ولی الله روی آنتن شبکه فارسی وان می رود اعلام کرد هفته آینده آخرین قسمت این برنامه پخش می شود چرا که شبکه فارسی وان برای همیشه تعطیل می شود.

 

ولی الله که از مجریان سابق صدا و سیما است و از مدیران ارشد شبکه فارسی وان است توضیحات بیشتر پیرامون تعطیلی این شبکه را به هفته آینده موکول کرد. 
 
بنابراین گزارش گفته می شود مشکلات مالی یکی از عوامل اصلی تعطیلی این شبکه ماهواره ای است. 
 
فارسی۱ یک شبکهٔ تلویزیونی فارسی‌زبان است که دفترهای آن در استودیو سیتیِ دوبی قرار دارند و روی ماهوارهٔ یاه ست برنامه‌های سرگرم‌کننده پخش می‌کند. این شبکه از مرداد ۱۳۸۸ اقدام به پخش سریال‌های خارجی با دوبلهٔ فارسی کرده‌است و در ایران مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌است. مدیر ارشد اجرایی (ریاست) شبکه، سعد محسنی است و سینا ولی‌الله به عنوان مدیریت این شبکه با گروه موبی همکاری می‌کند. کار دوبلهٔ سریال‌های فارسی۱ توسط کمپانی‌های ثالث در مراکزمختلف منطقه انجام می‌شود. 
 
فارسی۱ سرمایه‌گذاری مشترک گروه موبی و کمپانی نیوز کورپوریشن است. گروه موبی در سال ۲۰۰۲ توسط سعد محسنی، استرالیایی افغان‌تبار، و خواهر و دو برادرش تأسیس شد. 
 
در اوایل تاسیس این شبکه سعد محسنی صاحب شبکه به ایران آمد تا بتواند با مذاکره با مسئولان ارشد صدا و سیما همکاری مشترکی با تلویزیون ایران انجام دهد که این مذاکرات به نتیجه ای نرسید.

افزودن نظر جدید