سیروس ناصری در تلویزیون: صداوسیما با پول مردم علیه آنان عمل می‌کند

سخنگوی تیم هسته ای دولت اصلاحات گفت: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا دیگر از گرگ به میش تبدیل شده است .

به گزارش امید به نقل از انتخاب، سیروس ناصری در برنامه ثریا شبکه یک سیما که با حضور بیژن پیروز رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران برگزار شد افزود : دندانهای این گرگ در این سالها کشیده و امریکا به میش تبدیل و اکنون در باتلاق یمن ، سوریه ، عراق، لبنان و مناطق دیگر گرفتار شده است.

وی گفت: آمریکا اسمش استکبار اما عقلش کوتاه است بنابراین نباید اینقدر بزرگش کنید.

ناصری در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: طبق توافق برجام روابط تجاری و اقتصادی با ایران به صورت عادی در خواهد آمد و اگر آنها نیز تخلف کنند ما در روابطمان با آژانس و دیگر طرف ها تجدید نظر خواهیم کرد .

وی افزود : آمانو در طول سالهای گذشته به ابزاری برای جنگ آمریکا علیه ایران تبدیل شده بود و از آنجا که در آن دوره شهید نیز داده بودیم انتظار این بود که در روابط با آژانس تجدید نظر می کردیم .

سخنگوی تیم هسته ای دولت اصلاحات گفت: اکنون قدرت ایران و مقاومت مردم بیشتر شده چرا که ملت ایران سالهای زیادی با وجود اینکه برخی اقدامات باعث هزینه های زیادی برای کشور شد مقاومت کردند و شانه خالی نکردند .

ناصری افزود: بالاخره طرف های مقابل واقعی و غیر واقعی از برنامه هسته ایران می ترسند و می دانند اگر کاری بر خلاف برجام کنند ما تجدید نظر می کنیم و به عقب برمی گردیم و شرایط مبهم خواهد شد و آنان نیز به علت ترسشان علاقه ای به وجود شرایط ابهام ندارند .

مذاکره کننده سابق هسته ای همچنین از برنامه های صداوسیما در مورد توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت: باید اسم برنامه ی ثریا را بگذارید مریخ و سنگلاخ، کار شما سیاه نمایی و امیدزدایی است.

ناصری افزود: صداوسیما با پول مردم برخلاف مردم عمل می کند.

وی ضمن انتقاد از تعلل های مجلس در تصویب برجام گفت: کمیسیون برجام تاخیری که ایجاد کرده تا این لحظه 3 میلیارد دلار برای کشور هزینه داشته و به ایران ضربه زده است، با این رقم می توانستیم و آبادان را آباد کنیم.

در ادامه رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران در سخنانی گفت : آنچه که از رسانه ها مشهود است این است که دشمنی آمریکا در زمان برجام کاهش نیافته بلکه بیشتر نیز شده است .
بیژن پیروز تصریح کرد : اگر آنان قبلاً ماهی یکبار تهدید نظامی می کردند اکنون به هفته ای یکبار رسیده است .

وی ادامه داد : ما و دیگران از متن مذاکرات به طور دقیق خبر نداریم و محتوای آن در دوره فعلی و قبلی محرمانه مانده است اما امروز قدرت ما بیشتر شده است و شاید بتوان گفت می توانستیم به امتیازات بیشتری دست پیدا کنیم هر چند شاید درون مذاکرات درباره بسیاری موارد بحث شده باشد .

وی افزود : سخن اینجاست که چرا حقوق هسته ای ما باید کمتر از پاکستان و هند باشد ما درباره داوری برجام مشکلاتی داریم چرا که در نهایت موضوع به شورای امنیت ارجاع می شود که در آنجا وضع معلوم است .

رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران ادامه داد : پرسش اینجاست که اگر چند ماه از زمان برجام سپری شود و ما به تعهداتمان عمل کنیم اما آنان عمل نکنند رفتار چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟

وی افزود :تهدیدها علیه ما همچنان ادامه دارد بنابراین برای زندگی در شرایط صلح باید همیشه آماده جنگ باشیم .

افزودن نظر جدید