سید محمود دعایی: خیابانی به نام مصدق در تهران نامگذاری شود

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات گفت: وقتی که آیت‌الله هاشمی از زندان آزاد و به فرانسه آمد که لحظه دیدار امام و آیت‌الله هاشمی لحظه بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی بود.

به گزارش امیدنامه به نقل از  ایلنا، سید محمود دعایی عصر امروز جمعه در مراسم تغییر نام «بزرگراه نیایش» به «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» در سالن ایوان شمس  با اشاره به خاطراتی از دوران دوستی و فعالیتش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: زمان مبارزات انقلاب به‌دلیل اینکه ساواک دنبال من بود و آقای هاشمی زندانی شده بود قرار شد من از کشور خارج و نزد امام بروم. مدتی بعد وقتی که آیت‌الله هاشمی از زندان آزاد و به فرانسه آمد که لحظه دیدار امام و آیت‌الله هاشمی لحظه بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی بود و این دو یار قدیمی پس از سال‌ها کنار هم رسیدند.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در ادامه با بیان اینکه فردا 28 مرداد و روز کودتای 28 مرداد است، گفت: بزرگمردی آن روز به وسیله کودتایی که در کشور شکل گرفت بازداشت و محاکمه شد.

او ادامه داد: امیدوارم روزی فرا رسد که بتوانیم روزی را برای بزرگداشت مصدق گرامی بداریم. البته قول مساعد نیز داده شده بعد از تغییر نام بزرگراه نیایش، خیابان نفت نیز به نام دکتر مصدق نامگذاری شود.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه حق‌شناسی است و به بزرگان خود احترام می‌گذارد. البته هر بزرگی ممکن است اشتباهاتی انجام داده باشد اما مهم کاری است که آن شخص برای کشور رقم زده است.

وی افزود: مردی که می‌خواست صنعت نفت ما را ملی و از آن خودمان کند که با مخالفت دشمنان روبرو شد اما ما امروز باید نام این بزرگمرد را که برای وطن مان تلاش کرده گرامی بداریم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید