سی.ان.ان از بزرگترین اعدام تاریخ عربستان پرده برداشت

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد به اسناد و مدارکی از جلسات محاکمه تعدادی از متهمان بزرگترین اعدام دسته ‌جمعی تاریخ عربستان دست یافته است.

 شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا بر اساس این اسناد و مدارک که به صورت انحصاری در اختیار دارد، گزارش داد: ۲۵ متهمی که حکم اعدام آنها اجرا شد، حکمشان تنها پس از سه جلسه محاکمه در سال ۲۰۱۶ صادر شده بود و ۱۱ تن از آنها به اتهام واهی "جاسوسی برای ایران" به اعدام محکوم شدند.

این شبکه خبری اعلام کرد: ۱۴ متهم دیگر به تشکیل یک "گروهک تروریستی" در تظاهرات ضد دولتی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در شهر شیعه‌نشین العوامیه محکوم شدند.

طبق این اسناد، برخی متهمان به دادگاه اعلام کردند که اعترافاتشان دروغ بوده و تحت شکنجه گرفته شده‌اند.

سی.ان.ان افزود: برخی از این متهمان گفتند به جز اثر انگشت‌ اطلاعی از این اعتراف‌نامه‌ها نداشته‌اند و این اعترافات را افرادی که به دست‌شان شکنجه شدند، نوشته‌اند.

این شبکه خبری ادامه داد: هیچ‌گونه پاسخی به درخواست‌های متعدد از مسؤولان عربستانی برای ارائه توضیحی در این موارد دریافت نشده است.

عربستان سه‌شنبه گذشته ۳۷ تن را به اتهامات تروریستی اعدام کرد و به این ترتیب تعداد اعدام‌های سال جاری میلادی در این کشور به ۸۰ مورد رسید.

پارلمان اروپا با انتقاد از این اعدام‌ها، اعلام کرد: این اعدام‌ها به دلیل عدم رعایت اصول حقوقی و اعتراف‌گیری زیر شکنجه و نیز شیوه اجرای این حکم‌ها وحشتناک هستند. / ایسنا

 

افزودن نظر جدید