سکوت ناطق نوری شکست؛هر کسی مدرکی از فساد بستگان من دارد، منتشر کند/ تملق، رودربایستی و خط‌بازی مثل موریانه مشغول پوک کردن انقلاب است/ چه بلایی سر دین آورده ایم که مقام ما در فساد در دنیا به 136 رسیده؟/ امروز اسم آیت‌الله ارزان شده

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: این که عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی‌کنند، نشان‌دهنده عمق فساد در جامعه است.

 

به گزارش انتخاب، علی‌اکبر ناطق نوری در همایش مبارزه با فساد که در اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور فرزندان و بستگانش در فعالیت‌های اقتصادی گفت: من دو پسر دارم و به آنها گفته‌ام که نه در سازمان‌های دولتی کار کنند و نه فعالیت تجاری داشته باشند.

 

رئیس دفتر بازرسی رهبری ادامه داد: هفته‌ای دو گزارش به حراست رهبری ارسال می‌شود مبنی بر این که از اسم من استفاده شده است. من همین جا اعلام می‌کنم هر کسی مدرکی از فساد اقتصادی فرزندان یا داماد و سایر بستگان من دارد، می‌تواند آن را منتشر کند.

 

وی ادامه داد: این که عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی کنند، خود نشان‌دهنده عمق فساد در جامعه است.

 

 رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با انتقاد از جلسات و سمینارهای متعدد در دولتها برای مقابله با فساد گفت: به عنوان مثال از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چه چیزی در آمده است؟ دو سال قبل نیز من این نکته را گفتم که برای بنده هزینه‌های زیادی ایجاد کرد.

 

وی تاکید کرد: 3 چیز مثل موریانه مشغول پوک کردن انقلاب است؛ تملق، رودربایستی و سوم خط‌بازی و تا زمانی که این 3 مورد وجود داشته باشد اگر 10 هزار ماده قانونی نیز تصویب شود هیچ دردی از کشور دوا نخواهد شد. 

 

ناطق نوری در بخش دیگری اظهار داشت: بعد از آیات قرآن مثل اینکه آیات جدیدی نازل شده است؛ السابقون السابقون اولئک المقربون ظاهرا شده الرابطون، الرابطون، اولئک المرتبطون، زمانی که رابطه جای ضابطه را بگیرد چه کسی می تواند رقابت کند؟

 

وی افزود: می گوییم که اسلام دین کامل است، چه بلایی سر دین کامل آورده ایم که مقام ما در دنیا از رتبه 87 به 136 رسیده است؟

 

ناطق در پاسخ به حاضرینی که او را آیت‌الله خطاب می‌کردند، گفت: خواهش می‌کنم به من آیت‌الله نگویید چون گویا امروز همه چیز از جمله عنوان دکتر و آیت‌الله ارزان شده و من نگرانم اگر چندین بار به من آیت‌الله بگویند و در جایی دیگر من را حجت‌الاسلام خطاب کنند این تصور برایم ایجاد شود که آنها با من خصومتی دارند.

افزودن نظر جدید