سپرده‌های بانکی مردم بیمه است/مردم به شایعات توجه نکنند

 تسنیم به نقل مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی نوشت: بانکها سپرده ها را به صورت تسهیلات در اختیار مشتریان قرار می دهند، لذا سپرده ها همیشه قابل وصول هستند، ما نظارت کافی بر موسسات اعتباری مجاز و بانکها داریم و از هموطنان می خواهیم تا به شایعات گوش نکنند.

  عباس کمره ای با انتقاد از شایعاتی در مورد ورشکستگی بانکها گفت: با توجه به فضای انتخابات ریاست جمهوری، مباحثی در مورد بانکها مطرح شد که صد درصد کذب بود، بانکها علاوه بر سپرده قانونی با صندوق سپرده گذاری و خطوط اعتباری و بازار بین بانکی نه تنها ورشکسته نمی شوند بلکه می توانند اعتبارات لازم را برای بازپرداخت سپرده گذاران را هم تامین کنند.

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی ادامه داد: بانکها سپرده ها را به صورت تسهیلات در اختیار مشتریان قرار می دهند، لذا سپرده ها همیشه قابل وصول هستند، ما نظارت کافی بر موسسات اعتباری مجاز و بانکها داریم و از هموطنان می خواهیم تا به شایعات گوش نکنند و توصیه ما به همکاران بانکیمان این است که به شایعات دامن نزنند.

او با بیان اینکه موسسات اعتباری مجاز برای کسب مجوز همان مسیری را طی می کنند که بانکها برای کسب مجوز باید پشت سربگذارند گفت: ذکر این نکته مهم است که عقبه برخی از این موسسات به سازمان و ارگانهایی برمی گردد اما تک تکشان باید مجوزهای لازم را از بانک مرکزی اخذ کند.

مدیرکل نظارت بر بانک ها ادامه داد: ما در ارتباط با بانکها و موسسات مالی مجاز ابزار لازم برای مقابله با آنها را داریم اما در مورد موسسات مالی غیر مجاز عملا از ابزار لازم برای مقابله با تخلفات این دسته از موسسات غیرمجاز برخوردار نیستیم.

او با تاکید براینکه هرآنچه در مرود بانکها به لحاظ قوانین مالی صادق است، برای موسسات مالی نیز صدق می کند گفت: بانکها موسساتی اقتصادی هستند که از محل جذب سپرده های بانکی سرمایه جذب و در پروژه های اقتصادی سرمایه گذاری می کنند، این سپرده گذاری با ریسک هایی همراه است که ما برای حفاظت از آن، بانکها را مکلف به سپرده گذاری برخی از منابعشان در بانک مرکزی کرده ایم، صندوق سپرده گذاری کار بیمه سپرده ها را انجام می دهد که از آن محل از سپرده سپرده گذاری حمایت می کند.

کمره ای با تائید اینکه برخی از موسسات با ارائه سود بالاتر قانون را دور می زنند گفت: هیئت انتظامی با این دسته از موسسات برخورد می کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید