سعید شریعتی: تشکیل مجلسی چون دوره ششم غیرممکن است/تجربه موفق انتخابات 92 را تا انتخابات 94 ادامه می‌دهیم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب انتخابات مجلس آینده را مکمل انتخابات 92 دانست و گفت: تجربه موفق انتخابات 92 را تا 94 ادامه می‌دهیم تا مجلسی تشکیل شود که در برنامه‌های دولت اخلال ایجاد نکند.

به گزارش پایگاه خبری -تحلیلی امید،سعید شریعتی در نشست هم اندیشی جمعی از جوانان و دانشجویان اصلاح طلب در تبریز ،استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده مجلس را ائتلاف حداکثری برای مطالبات حداقلی دانست و با بیان اینکه انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری حماسه سیاسی  در سطح ملی، اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی بود، گفت: انتخاب روحانی نه از سر ناچاری به سبب سوء عملکرد دولت‌های نهم و دهم در  8 سال گذشته  بلکه از روی درایت و تدبیر بوده است.
وی با مقایسه دوم خرداد 76 و 24خرداد92، انتخابات سال گذشته را حرکتی بلوغ یافته معرفی کرد و ادامه داد: با آن که رای دوم خرداد بالاتر بود، ولی رای روحانی آگاهانه‌تر و متکی به تصمیمی آگاهانه و ملی است.
شریعتی، تلاش‌های خاتمی، هاشمی، ناطق نوری و حسن خمینی و  بهره‌گیری اصلاح‌طلبان از تجربیات انتخابات 84و88 و حرکت جمعی و عقلانی آنان در انتخاب دکتر روحانی و کناره‌گیری اصلاح‌طلب  شاخصی چون دکتر عارف که از دید وسیع، سعه صدر و اخلاق سیاسی وی نشات می‌گیرد  که  به گفته وی می‌بایست چنین مشی و منشی توسعه یابد و چنین حرکات شاخص در فرهنگ سیاسی ضبط شود- و لبیک و همراهی مردم را نشانه بلوغ سیاسی دانست و ادامه داد: پس از رد صلاحیت هاشمی هر چه به زمان حال نزدیک می‌شویم گفتار و عملکرد اطلاح‌طلبانه دکتر روحانی  خلوص بیشتری یافته است و جایگاه ریاست جمهوری عملا به تریبونی اصلاح‌طلبانه تبدیل شده است.

وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی دکتر روحانی و اعلام وی بر پایبندی به این وعده‌ها گفت: یکی از علل تعلل در عملی کردن این تعهدات مجلس فعلی است و اجرایی شدن وعده‌ها به آرایش مجلس آینده بستگی دارد.

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب انتخابات سال 94 را مکمل انتخابات 92 خواند و افزود: تجربه سیاسی 92 را تا 94 ادامه می‌دهیم تا مجلسی تشکیل شود که در برنامه‌های دولت اخلال  ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتخابات 92 بدون گذار منطقی 94 ناقص است تشکیل مجلسی چون دوره ششم را با توجه شرایط موجود، غیر مفید و ناممکن دانست و گفت: مجلسی حداقلی تشکیل یافته از نخبگان وجیه‌المله از همه جناح‌ها که از خام اندیشی‌های سیاسی دور باشند، همراه با دولت روحانی خواهد بود.

شریعتی به ویژگی واگرایی صاحبان رای از اصلاح‌طلبان در صورت مشاهده تشتت و سهم‌خواهی در میان جناح اصلاح‌طلب اشاره کرد و افزود: این واگرایی در قهر با اصلاح‌طلبان و حتی در قهر با صندوق‌های رای ظهور می‌یابد.

وی انتخابات مجلس را دشوارتر از انتخابات ریاست جمهوری خواند و گفت: در ریاست جمهوری یک کاندیدا به مردم معرفی می‌شود در حالی که در انتخابات مجلس در شکل مطلوب می‌خواهیم 300 کاندیدا داشته باشیم.

شریعتی در پایان خواستار به حاشیه بردن منافع شخصی، جناحی و قومی در انتخابات مجلس 94 شد و افزود: باید از مطالبات حداکثری به نفع جبهه حامیان روحانی کنار کشید و  حماسه سیاسی92 را  با استراتژی ائتلاف حداکثری برای مطالبات حداقلی تداوم بخشید.

گفتنی است دکتر شکور اکبر نژاد  نماینده پیشین مجلس و رییس ستاد  دکتر عارف در انتخابات ریاست جمهوری  در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ضرورت توسعه کشور گفت: اداره کشور نباید وابسته به افراد باشد و باید  بصورت خرد جمعی اداره شود. .

وی لازمه برگزاری انتخابات خوب در کشور را که به دور از دغل بازیها و هزینه های غیر شرعی و غیر اخلاقی باشد,شکل گیری احزاب دانست که با شناسنامه و اهداف معین راه توسعه کشور را هموار سازند.
در این نشست تعدادی از شرکت کنندگان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در باره دانشگاه‌ها و انتخابات آینده مجلس و نیز موانع سیاسی نسل جوان در عرصه اصلاح طلبی کشور پرداختند و بحث و تبادل نظر میان حضار پیرامون مسایل مختلف کشور صورت گرفت.

 

افزودن نظر جدید