زیباکلام: روحانی یک کلام هم درخصوص مشکلات سیاسی کشور صحبت نکرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به ایرادات شکلی و محتوایی گزارش صد روزه رئیس جمهور گفت: چرا رئیس جمهور در گزارش شب گذشته، گذشته ها را بازگو کرد در حالی که بهتر بود از حال و آینده کشور صحبت کند چون اگر مردم از گذشته ها راضی بودند قطعا در انتخابات به دکتر سعید جلیلی رای می دادند.

به گزارش امید به نقل از مهر،صادق زیبا کلام  درباره گزارش صد روزه که شب گذشته از سوی رئیس جمهور ارائه شد اظهار کرد: فکر می کنم برنامه شب گذشته دو اشکال اساسی داشت یکی از نظر شکلی و دیگری از نظر محتوایی.

وی با اشاره به ایرادات شکلی برنامه گزارش صد روزه شب گذشته رئیس جمهور افزود: یقینا رئیس جمهور می داند که بخش قابل توجهی از اقشار تحصیل کرده و روشن فکر جامعه صدا و سیما را رسانه ملی، صادق، منصف و بی طرف نمی دانند لذا بهتر بود که برای ارائه گزارش صد روزه از تعدادی از رسانه هایی که در جامعه از وجاهت برخوردارند و برخی اقشار جامعه آن ها را به عنوان رسانه های مستقل و بی طرف می شناسند، دعوت می شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اشکال محتوایی این برنامه نیز تصریح کرد: اشکال بعدی ای که در ارائه گزارش صد روزه از سوی رئیس جمهور وجود داشت به سه مجری این برنامه برمی گردد که البته خانم سپانلو از دو مجری دیگر معقول تر بود.

زیباکلام گفت: آدم انتظار دارد کسی که در برابر رئیس جمهو می نشیند و مصاحبه می کند ضمن حفظ احترام رئیس جمهور از وجاهت برخوردار باشد و سوالاتی را مطرح کند که مردم بیشتر به دنبال دانستن آن ها هستند.

وی با اشاره به ایراد مجریان برنامه در بازگرداندن مسائل به گذشته کشور و مشکلاتی که پیشتر وجود داشته است اضافه کرد: چرا رئیس جمهور در گزارش شب گذشته، گذشته ها را بازگو کرد در حالی که بهتر  بود از حال و آینده کشور صحبت کند چون اگر مردم از گذشته ها راضی بودند قطعا در انتخابات به دکتر سعید جلیلی رای می دادند و گوشزد کردن این موضوع به رئیس جمهور وظیفه مجری برنامه بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران یادآور شد: رئیس جمهور از حیث محتوایی می توانست به جای صحبت کردن از تورم و خزانه خالی که مربوط به گذشته است موضوعاتی را اعلام کند که نشان دهنده وضع نا به سامان فعلی و اشکالات کشور که از گذشته پدیدار شده است، باشد. مثلا آقای روحانی می توانست بگوید پرداخت یارانه به 75 میلیون نفر کار اشتباه بوده که کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: پرداخت 4 دوره یارانه به 75 میلیون نفر معادل کل بودجه بهداشت و درمان کشور در یک سال است و از طرفی پرداخت یارانه به این افراد معادل کل بودجه آموزش کشور است. رئیس جمهور می توانست در مصاحبه شب گذشته این را بگوید که چرا با وجود 750 میلیارد دلار درآمد نفتی در رتبه 122 بهداشت در جهان قرار گرفته ایم.

زیباکلام تاکید کرد: آقای روحانی می توانست در پاسخ کسانی که می گویند تحریم ها اثری نداشته است تاثیرات تحریم ها را تشریح کند. مثلا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید هم اکنون 52 درصد واحدهای تولیدی کشور یا تعطیل شده اند و یا با نصف ظرفیت خود کار می کنند. این موضوع موضوع فاجعه ای است که باعث افزایش بیکاری و به وجود آمدن نرخ رشد اقتصادی منفی شده است و میراث گذشته محسوب می شود.

وی با بیان این که ایراد شخصی من به گزارش رئیس جمهور این است که ایشان یک کلام هم درخصوص مشکلات سیاسی کشور صحبت نکردند ادامه داد: بخشی از آراء 18 میلیونی آقای روحانی خواستار آزادی مطبوعات بودند از طرفی تکلیف سانسور و ممیزی کتاب نیز هنوز روشن نشده است، قطعا یک بخشی از جامعه این مسائل برایش مهم است.
 

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

بسیار عالیییییییییی ولی اکاش همه صحبتهای ایشان را کامل می گزاشتید و سانسور نمی کردید ! گویا آقای روحانی جرات مصاحبه با خبرنگاران مستقل و اصلاح طلب را که ایشان رای خود را مدیمون آنها هستند را ندارند و از مصاحبه چالشی و پاسخویی درباره مسائل و مشکلات سیاسی و وعده هایی که به مردم داده بودند فراری هستند ! متاسفم....

افزودن نظر جدید