زیباکلام: دولت به رفع حصر کمک کند

دکتر روحانی با اینکه امروز می گوید مسئله هسته ای برای ما همه چیز نیست اما آن را در اولویت خود قرار داده است در حالی که مطالباتی مثل رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و تحمل بیشتر سخنان مخالف از دولت او وجود دارد.

به گزارش امید به نقل از مهر،صادق زیبا کلام در همایشی تحت عنوان امیدواران که با برنامه ریزی حزب توسعه کرمانشاه و به مناسبت سالروز حماسه 24 خرداد ماه برگزار شد با اشاره به روند پیروزی دکتر روحانی در انتخابات خرداد 92  اظهار داشت: روحانی مثل روال انتخابات احزاب در دنیا پیروز نشد، اینگونه نبود که اول برنامه بدهد بعد با حمایت حزب خاصی به پیروزی برسد چون تا لحظه آخر انتخابات معلوم نبود که او کاندیدای اصلاح طلبان است یا خیر. بنابراین روحانی طبق ساز و کاری پیروز شد که خاص کشور های جهان سوم است.

این استاد دانشگاه که در تالار وحدت کرمانشاه سخنرانی می کرد ادامه داد: آمدن یا نیامدن هاشمی، آمدن یا نیامدن خاتمی و حواشی آن هم از مسائلی بود که تا آخرین لحظه با انتخابات بود. خاتمی را که می گفتند رد صلاحیت می شود و به میدان نیامد هاشمی هم که اصلا اصولگرایان می خواستند هر طور شده نامزد نشود اما با زیرکی هاشمی و ثبت نام در لحظه آخر این آرزو محقق نشد اما خب در نهایت رد صلاحیت هاشمی معادلات را عوض کرد.

وی افزود: انتخاب میان عارف و روحانی هم در نوع خود مسئله ای بود که برای اصلاح طلبان به یک مشکل تبدیل شده بود. هر کدام از آنها سبد آرا خود را داشتند اما در نهایت روحانی ماند و پیروز شد.

زیبا کلام خاطر نشان کرد: طبق سنت چند دولت اخیر که هر رئیس جمهوری باید اول پرونده هسته ای را به حالت عادی برگرداند آقای روحانی هم در بدو پیروزی خود مسئله هسته ای را در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد: روحانی می دانست که اگر تحریم ها برقرار باشد خیلی از مشکلات را نمی تواند رفع کند بنا بر این همه چیز را در رفع مشکلات هسته ای می دید.

زیبا کلام با اشاره به سخنرانی امروز رئیس جمهور گفت: روحانی گرچه می گوید مسئله هسته ای همه چیز نیست و اگر شکست باشد افکار عمومی جهان با ماست اما واقعیت این است که تمام سرمایه گذاری خود را روی این مذاکرات کرده و به قول معروف همه تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشته است.

زیبا کلام ابعاد مختلف توسعه و پیشرفت کشور را منوط به پیروزی در مذاکرات هسته ای دانست و گفت: این طور نیست که اگر مذاکرات هسته ای بی نتیجه بماند فقط اقتصاد و تولید کشور آسیب ببیند بلکه بسیاری از مطالبات اجتماعی مردم در یک جامعه مدنی پس رفت می کند.

زیبا کلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش مطالبات خواسته هایی از دولت وجود دارد که رفع حصر زندانیان سیاسی و وجود بیشتر آزادی ها برای سخن گفتن نمونه ای از آنها است که می خواهیم دولت در تحقق آن کمک کند.

افزودن نظر جدید