زنگنه: زنجانی اول پول ها را پس بدهد، بعد بیاید هتل رامسر باهم حرف بزنیم

وزیر نفت گفت: ما از انگل‌های فاسد که می‌خواهند در این شرایط خون ملت را بمکند بیزار و متنفریم.

به گزارش امیدنامه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت نیرو که با حضور شرکت‌های معتبر بین المللی و داخلی برگزار شد، اظهار داشت: خارجی‌هایی که علاقه مند به حضور در صنعت نفت ایران هستند بدانند که ما دنبال کار سالم و شفاف هستیم. ما از انگل‌های فاسد که می‌خواهند در این شرایط خون ملت را بمکند بیزار و متنفریم. ما در یک مبارزه بی امان با مفاسد هستیم.

وی افزود: ما به شریک‌های خارجی توصیه می‌کنیم که از این افراد فاسد فاصله بگیرند و به ما اعتماد کنند. بهتر است شرکت‌های خارجی به اعتبار و تجربه خود تکیه کنند.

وزیر نفت ادامه داد: شاید افراد فاسد به شما بگویند که تا زمانی که پورسانت ما را ندهید کارتان راه نمی‌افتد. اما شما این را باور نکنید. اینها همه تبلیغات است. من دستور داده‌ام که دسترسی به من و مدیران نفتی سهل‌تر شود تا اینگونه به افرادی که هیچ توانی جز حقه بازی ندارند مراجعه نشود. این افراد که در دوره تحریم توانایی‌شان و تعدادشان افزایش یافته محدود شوند.

زنگنه با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال تحول است گفت: اگر به پیشرفت فناوری توجه نشود کشور دچار بحران خواهد شد. البته در دوران تحریم با کمک رهبری توانستیم وارد مرحله جدیدی شویم.

وی  با اشاره به اینکه از امروز اروپا و آمریکا رسماً تحریم‌ها علیه ایران را براساس توافق برجام لغو کردند، گفت: این تصمیم دو ماه دیگر لازم الاجرا می‌شود و چه خوب است که این کنگره با اجرای توافق برجام متقارن شد.

وزیر نفت با اظهار اینکه ایران برای توسعه نیاز به سرمایه و تکنولوژی در حوزه نفت دارد، گفت: اگر چه تحریم‌ها موجب قطع تبادلات و دوری کشور از فناوری روز دنیا شد اما همین مطلب موجب رشد توان بومی کشور شد. اکنون بین ایران امروز با ایران گذشته بسیار تفاوت وجود دارد. چرا که شرکت‌های داخلی نفتی در شرایط تحریم خود را قوی کرده‌اند.

زنگنه با تأکید براینکه ایران برای توسعه صنعت نفت خود نیازمند فناوری پیشرفته، منابع مالی و بازارهای صادراتی است، گفت: اولین کاری که بعد از تحریم‌ انجام خواهد شد این است که ایران در حداقل زمان ممکن بازارهای نفت خود را پس خواهد گرفت؛ مشتریان سنتی نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند و علاقه مندی نشان داده‌اند. در بخش تکنولوژی نیز دیگر ایران تنها خریدار نیست بلکه باید تکنولوژی به کشور منتقل شود.

* رونمایی از قالب جدید قراردادهای نفتی تا یک ماه دیگر

وی با بیان اینکه قرارداد جدید نفتی کشور به همراه طرح‌های نفت و گاز تا یک ماه دیگر معرفی خواهد شد، گفت: علاوه بر فرصت‌های سرمایه گذاری و حضور در طرح‌های بالادستی این امکان برای حضور خارجی‌ها در طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی فراهم شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران تنها کشور در منطقه است که قابلیت دسترسی به گاز طبیعی به صورت نامحدود را داراست، گفت: علاوه بر صادرات گاز به خط لوله به فکر فروش گاز به کشورهای دیگر از طریق ال ان جی نیز هستیم.

زنگنه با اعلام اینکه همکاری با خارجی‌ها می‌تواند در بخش کاهش مصرف انرژی باشد، توضیح داد: در شرایط کنونی حدود 40 تا 50 میلیارد دلار یارانه برای انرژی پرداخت می‌شود که اگر در بخش کاهش مصرف انرژی سرمایه گذاری صورت گیرد اصل و سود سرمایه به سرعت بازخواهد گشت.

وی تأکید کرد: برای همکاری متقابل بین شرکت های داخلی و خارجی شرکت‌های بین المللی می‌توانند در ایران به صورت مشترک با شرکت‌های ایرانی یک شرکت تأسیس کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران از نظر نیروی انسانی دارای ظرفیت خوبی است، گفت: تأکید می‌کنم در فضای جدید موظف هستیم برای شرکت‌های ایرانی و جوانان بیکار کشور کار ایجاد کنیم.

زير نفت در ارتباط با اقدامات بابک زنجاني و نامه اخير منتشر شده وي، گفت: مطبوعات و رسانه ها موضوع را دنبال کنند و کمک کنند تا پول را بگيرند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، بيژن زنگنه وزير نفت کشورمان در ارتباط با اقدامات بابک زنجاني و نامه اخير منتشر شده وي، گفت: مطبوعات و رسانه ها موضوع را دنبال کنند و کمک کنند تا پول را بگيرند. مطبوعات از خدا و خشم مردم بترسند و کاري کنند و نوعي حرف بزنند و طوري موضوعات را پوشش دهند که تخلفات بابک زنجاني براي مردم نمايان شود.

وي با بيان اينکه رسانه ها بايد صداي رساي يک ملت بيچاره باشند، افزود: ايشان ده هزار ميليارد تومان از پول مردم را خورده اند و بايد بدانند پول مردم را نمي شود با هوچي گري خورد، زنجاني بايد پول را بدهد.

وزير نفت با طرح اين سوال که پول مردم چه شده است؟ اظهار کرد: وي مرد نمايش است و نامه مي نويسد اما بايد ده هزار ميليارد تومان پول مردم را پس بدهد.

وي در واکنش به نامه زنجاني به نمايندگان مجلس که گفته بود؛ زنگنه پيش من مي آمد و توافق مي کرديم تصريح کرد: من طوري نيستم که کلاه سرم رود او فکر مي کند مي تواند ما را فريب دهد. زنجاني بايد اول پول را بدهد بعد هر زماني که خواست در هتل رامسر روزها با هم حرف مي زنيم.

زنگنه گفت: گمان می کنم زنجانی در برخی رسانه ها پول خرج می کند تا این تصور ایجاد شود که ایشان طلبکار هستند و ما بدهکار.
 

افزودن نظر جدید