زنگنه برای بار سوم تهدید به استعفا کرد

درحالی که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم پیش از این وعده داده بود صادارت نفتی ایران را تا حداکثر ممکن افزایش خواهد داد اینک خبرهای رسیده حاکی از آن است که با افزایش مشکلات پیش روی صادرات نفت کشور آقای وزیر برای سومین بار متوالی درخواست استعفایش را تقدیم رییس جمهور کرده است.

به گزارش امید به نقل از روزنو،وزیر نفت دولت حسن روحانی که پیش از این با بکارگیری افرادی چون کاظم‌پور اردبیلی، عادلی و ماجدی در وزارت نفت، تصمیم داشت وزارت نفت را تبدیل به وزارت خارجه دوم کند و به این ترتیب راه بازگشت شرکت‌های معظم نفتی از جمله شل و توتال را به ایران بازکند اینک به دلیل مشکلاتی که پیش روی تحقق وعده‌های خود می‌بیند برای سومین بار استعفایش را تقدیم رییس جمهور کرده است، استعفایی که البته تاکنون حسن روحانی با آن موافقت نکرده تا بیژن نامدار زنگنه در شرایط فعلی به کار خود ادامه بدهد.

در چند روز گذشته نیز وزیر نفت در انتقادی بی‌سابقه از سیاست‌های نفتی عراق این کشور را متهم کرده بود که با افزایش صادرات راه را برای تحریم بیشتر نفتی ایران باز خواهد کرد. زنگنه گفته بود این اقدامات دولت عراق به هیچ وجه دوستانه نیست.
وزارت نفت عراق پیش بینی کرده به زودی طرح توسعه میدان نفتی بدره توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت روسی گازپروم نفت هم در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

تولید حدود سه میلیون بشکه در روز نفت عراق در سال ٢٠١٢ میلادی ٩۴ میلیارد دلار درآمد برای بغداد به همراه داشت و میانگین این رقم در هشت ماه نخست سالجاری میلادی تاکنون نزدیک به ۶۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

گفتنی است، پیش از این نیز علی ربیعی وزیر کار دولت از استعفای زنگنه خبر داده بود.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

الکی جوروخراب نکنیدمهندس زنگنه تازه کارروشروع کرده

مهندس به قوت کارخودش روداره به پیش میبره

افزودن نظر جدید