رییس کل بانک مرکزی:ادعای بقایی درباره پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی فریبکارانه است

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ادعای بقایی در مورد پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی فریبکارانه است.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، ولی‌الله سیف در پاسخ به این سوال که چرا وعده تک‌نرخی شدن ارز هنوز محقق نشده است، گفت: من به عنوان مسئول این کار قبل از اجرای برجام گفتم شش ماه بعد از برجام تک‌نرخی شدن ارز عملیاتی می‌شود و بعد از آن با توجه به مشکلاتی که وجود داشت این امر محقق نشد.

او افزود: سیستم نظام بانکی کشور مشکلاتش فقط برجام نبود. ما مشکلات متفاوت دیگری هم داریم یکی از آنها موضوع استانداردهای نظام بانکداری است وقتی بانک‌های ما می‌خواهند با شبکه‌های بانکی کار کنند باید با استانداردهای روز این ارتباط را برقرار کنند اما متاسفانه نظام بانکی ما از این استانداردهای روز عقب است و نیاز به استانداردهای جدید دارد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ساختارهای مالی بانک‌ها باید تقویت شود. اینها اقداماتی است که به عنوان یک پروژه در حال انجام و عملیاتی شدن است. همزمان هم در زمینه توسعه روابط خود اقدام می‌کنیم تا بتوانیم مانور کافی را در سطح بین‌المللی برای جابجایی منابع مالی خود داشته باشیم. در آن زمان برای یکسان‌سازی نرخ ارز اقدام خواهیم کرد.

سیف در مورد اظهارات بقایی مبنی بر پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی گفت: خیلی برای من عجیب است این رقم کاملاً فریب‌کارانه است. من به راحتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به شما می‌گویم پرداخت چنین رقمی امکانپذیر نیست. البته راحت‌ است این فرد بیاید ادعا کند یارانه را یک میلیون تومان می‌کنم اما تنها حرف است حتی اگر بتواند این را هم پرداخت کند آثار آن در اقتصاد بسیار منفی خواهد بود و تاثیری در رفاه مردم نمی‌گذارد.

او افزود: اینکه که فکر کنیم حقوق مردم را ۱۰ برابر کنیم حتماً زندگی آنها بهتر می‌شود درست نیست. قطعاً کالا وخدمات ده برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند و چیزی عاید مردم نمی‌شود. به نظر من این وعده‌ها جز فریبکاری چیز دیگری ندارند.

افزودن نظر جدید