رییس داروخانه‌های ۱۳ آبان کشور:روحانی فاجعه دارویی دولت قبل را ۶ ماهه سامان داد

رییس داروخانه‌های ۱۳ آبان کشور با اشاره به اینکه در دولت قبل با فاجعه دارویی روبه‌رو بودیم، گفت: در سال ۹۲ در حدود شش ماه قیمت‌ داروها تثبیت شد و هم داروها در دسترس بیماران قرار گرفت.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا،خیرالله غلامی، مدیر داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس داروخانه‌های ۱۳ آبان کشور در خصوص ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر کمبود دارو در دولت تدبیر و امید گفت: وضعیت دارویی کشور اکنون نسبت به قبل از سال ۹۲ پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است، به طوریکه با کمبود دارو روبرو نبودیم و همه داروها در دسترس بیماران قرار داشت.

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: قبل از سال ۹۲ ما با فاجعه دارویی مواجه بودیم، بطوریکه هم کمبود دارو  وهم قیمت بالای آن به بیماران فشار بسیاری وارد کرد.

غلامی به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در خصوص رفع وضعیت بحرانی دارو اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند که قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید کشور در حوزه دارو چه وضعیت اسفباری وجود داشت، اما در سال ۹۲ در حدود شش ماه قیمت‌ داروها تثبیت شد و هم داروها در دسترس بیماران قرار گرفت.

او در پایان در پاسخ به منتقدان وزارت بهداشت دولت یازدهم گفت: با اجرای طرح تحول سلامت وضعیت بیماران بهبود پیدا کرده است و همه اقلام دارویی حتی لوازم بیمارستانی با قیمت مصوب و پایین در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

افزودن نظر جدید