رگبار و رعد و برق در راه است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در برخی از استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، احد وظیفه افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای دامنه‌های زاگرس افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز نیز در شمال سیستان وبلوچستان توفان و گرد و خاک ادامه خواهد داشت و فردا از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی افزود: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، با تقویت جریان‌های سطحی جنوبی تا جنوب شرقی و تابش خورشیدی، ناپایداری همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق موقت و وزش باد در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل فردا در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شرق لرستان، ارتفاعات غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، مرکزی و همدان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز دوشنبه نیز این وضعیت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، ارتفاعات غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی فارس خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز یکشنبه ابری دربعدازظهر با افزایش ابر گاهی وزش باد همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 35 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری دربعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 36 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

افزودن نظر جدید