روزنامه جمهوری اسلامی:دنیا روی حرف احمدی‌نژاد حساب نمی کند

روزنامه جمهوری اسلامی به انتقاد از دعوت احمدی نژاد برای سخنرانی روز قدس پرداخت و گفت که دنیا روی حرف احمدی‌نژاد حساب نمی کند.

به گزارش امید، روزنامه جمهوری اسلامی، نوشت؛ 

در خبرها آمده است سخنران نماز جمعه روز قدس تهران، آقای احمدی نژاد است.
این خبر از این نظر جلب توجه می‌کند که آقای احمدی نژاد اولاً قرار است اول هفته آینده ریاست جمهوری را به رئیس‌جمهور منتخب تحویل بدهد و به همین دلیل، وجهی برای سخنرانی وی در روز قدس وجود ندارد. ثانیاً در هفته‌های پایانی عمر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، وی بارها به سخنرانی و گفتگوی تلویزیونی (از جمله همین دیشب) پرداخته و در چندین مراسم تجلیل نیز سخنانی گفته است و بحمدالله با اینهمه تریبون چیزی کم ندارد که مسئولین ستاد روز قدس تهران هم می‌خواهند برای وی زمینه‌ای جهت سخنرانی فراهم نمایند.
علاوه بر اینها، اصولاً آقای احمدی نژاد در زمینه روز قدس سخنی برای گفتن ندارد. ایشان در طول سال‌های گذشته شعارهای زیادی در زمینه فلسطین و روز قدس داد و هرگز حرف علمی و تحقیقی در سخنرانی‌های ایشان مشاهده نشد. اگر مسئولین ستاد برگزاری مراسم روز قدس می‌خواهند از عنوان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد استفاده کنند تا اظهارات سخنرانشان تأثیری به نفع مسأله فلسطین داشته باشد، این نیز اکنون منتفی است، زیرا کسی که آخرین روزهای ریاست جمهوری خود را سپری می‌نماید کسی در جهان روی سخنان وی حسابی باز نمی‌کند.
با توجه به این نکات، جای این سؤال باقی است که چرا مسئولین ستاد مراسم روز قدس در تهران از آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب برای سخنرانی روز قدس دعوت نکرده‌اند تا مردم ایران و جهانیان نقطه نظرات کسی که اکثریت مردم ایران به وی رأی داده‌اند تا از فردای روز قدس امسال با برگزاری مراسم تنفیذ و سپس تحلیف عهده‌دار ریاست جمهوری شود را درباره قدس و مسأله فلسطین بشنوند؟ آقای روحانی خطیب توانائی است که بر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نیز تسلط کامل دارد و به خوبی می‌تواند مسائل مربوط به فلسطین را تشریح نماید.
علاوه بر این، چرا از آقای ناطق نوری برای سخنرانی در مراسم روز قدس دعوت به عمل نیامد؟ کسی که سال‌های متمادی در روز قدس سخنران قبل از خطبه‌ها بود و مطالب قابل استفاده‌ای درباره قدس و مسأله فلسطین ارائه می‌کرد، فردی که سوابق زیادی در مبارزه با رژیم ستم شاهی دارد و خدمات زیادی به انقلاب کرده و سال‌ها بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه زده، چرا باید تریبون روز قدس از وجود او محروم باشد؟
به نظر می‌رسد مسئولین برگزاری مراسم روز قدس در تهران، از واقعیت‌های جامعه و انتظارات مردم غافلند. آیا وقت آن فرا نرسیده که حضرات، پیام مردم را که به روشن‌ترین شکل در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند دریافت نمایند؟!

افزودن نظر جدید