روحانی در مراسم «شب‌عروسی» شرکت می‌کند

روحانی در مراسم عروسی مولانا شرکت می‌کند.

به گزارش امید به نقل از شرق،تیتر یک روزنامه تودیززمان ترکیه درباره چالش‌های دولت و بخش خصوصی بر سر مدارس خصوصی است؛ سوژه‌ای که مدت‌هاست در صفحه یک روزنامه‌های ترکیه موردتوجه قرار گرفته و هنوز به سرانجامی نرسیده است.

دولت تصمیم گرفته مدارس خصوصی را تعطیل کند، اما صاحبان این مدارس مقاومت و اعتراض کرده‌اند و مخالف این برنامه دولتی هستند. علاوه بر این دسته،  بسیاری از کارشناسان هم مخالفت کرده‌اند و آن را به ضرر نظام آموزشی و اقتصاد ترکیه می‌دانند.

حالا تودیززمان در تیتر یک خود خبر می‌دهد حتی مراجع عالی قضایی ترکیه نیز به موجب قوانین و ماده و تبصره‌هایی که در قانون اساسی ترکیه آمده، می‌توانند برای دولت و این برنامه‌اش دست‌انداز و مانع بسازند.

در متن گزارشی که در صفحه یک روزنامه تودیززمان منتشر شده قوانین و ماده و تبصره‌های مربوط به بخش آموزشی جز‌به‌جز بررسی شده و اینگونه به‌نظر می‌رسد که دولت ترکیه اگر بر اجرای لایحه‌اش اصرار کند، با اعتراض مراجع قضایی روبه‌رو خواهد شد.

دیگر که سمت‌وسویی اقتصادی دارد و تصمیم دولت ترکیه برای بستن مدارس خصوصی را از منظر اقتصادی تحلیل کرده، زیر گزارش یک منتشر شده است. نویسنده معتقد است دولت با این کار، فعالیت‌های مالیاتی را دچار دردسر خواهد کرد.

عکس یک روزنامه تودیززمان درمورد موضوع نظرسنجی درباره ملت و جامعه امروز ترکیه است. در عکس توده مردم را در کوچه و خیابان مشاهده می‌کنیم. نظرسنجی درباره میزان اعتقاد مردم ترکیه به مذهب و اجرای شاخصه‌های مذهبی و دینی در زندگی روزمره است.

بالاتر از لوگو تودیززمان عکسی از حسن روحانی دیده می‌شود. زیر عکس نوشته شده: «رییس‌جمهور ایران 17دسامبر راهی ترکیه می‌شود تا در مراسم «شب‌عروسی» شرکت کند. شب عروسی مراسمی است که سالانه در تاریخ 17دسامبر به مناسبت ازدواج مولانا شاعر مشهور ایرانی در ترکیه برگزار می‌شود.

افزودن نظر جدید