روایت واشنگتن پست از اختلاف میان اصولگرایان

واشنگتن پست نوشت:عدم توانایی اصولگرایان در جهت ایستادن پشت یک کاندیدای واحد می تواند به شانس انان در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ضربه زند.

به گزارش امید به نقل از انتخاب، با وجود انکه کمتر از یک ماه تا انتخابات باقی ماند، هیچ نامزد قدرتمند بالقوه ای در میان دوازده کاندیدای اصولگرا ظهور پیدا نکرده و همین مسئله موجب بروز نگرانی هایی شده است.

کاندیداهای مطرح اصولگرایان محدود به دو تن می شود که شامل قالیباف و ولایتی است. البته نفر سومی هم وجود دارد که هم اکنون مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران است.

در میان اصولگرایان تنها شهردار تهران توانایی جذب رای مردم را از خود نشان داده است. قالیباف از حامیان ابتکارهای زیست محیطی و کاپیوتری در پایتخت وسیع ایران بوده است و با چالش هایی از سوی اصولگرایانی که تصور می کنند مانند احمدی نژاد ارزش های انقلابی را در راه رابطه با غرب فدا می کند، مواجه شده است.

کاندیدای دیگر، ولایتی وزیر اسبق خارجه است. البته، بعید است که محبوبیت او بتواند با محبوبیت قالیباف در بیافتد.

در همین حال، اصولگرایان تندرو از سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران حمایت می کنند.

تنها مسئله ای که اصولگرایان را بایکدیگر متحد کرده، مخالفت آنها با کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی است، اما این ماجرا هم قادر به کم کردن و از بین بردن شکاف ها در داخل اردوگاه آنها نشده است.

یک تحلیلگر ایران در دانشگاه هاوایی می گوید: واقعیت آن است که تلاش چنده بار برای رسیدن به توافق و اجماع بر روی یک کاندیدای واحد با شکست مواجه شده است.

کارشناسان بر این باورند که اختلافات جدی در میان اصولگرایان به وجود آمده است. در این حین بسیاری سعی در دور ساختن خود از سیاست های احمدی نژاد دارند.

دیگر تحلیلگران می گویند، اصولگرایان به دنبال موفق ترین کاندیدا هستند تا به مشکلات ناشی از سود مدیریت در اقتصاد و تحریم ها پایان دهد.

افزودن نظر جدید