روایت همسر نسرین ستوده از دیدار هیئت پارلمانی اروپا با همسرش

هیئت پارلمانی اروپا در اولین روز ورود خود به ایران با نسرین ستوده حقوقدان دیدار کرد. وضعیت حقوق بشر در ایران محور این دیدار بوده است. سفر قبلی هیئت به دلیل عدم موافقت دولت ایران با چنین دیدارهایی لغو شده بود.

 
به گزارش امید به نقل از دویچه وله، هیئت پارلمانی اروپا که برای دیداری چند روزه به ایران آمده است، در اولین روز ورود خود با نسرین ستوده وکیل دادگستری دیدار کرد. 

رضا خندان، همسر نسرین ستوده با انتشار خبر دیدار هیئت اروپایی با همسرش نوشته است که این هیئت با جعفر پناهی نیز دیدار داشته است. او ولی جزئیاتی بیشتری در باره این دیدارها ذکر نکرده است.
 
سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران برای پایيز سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل مخالف مقامات ایرانی با درخواست ‎نمایندگان اروپا برای دیدار با جعفر پناهی و نسرین ستوده لغو شد.
 
جعفر پناهی و نسرین ستوده سال ۲۰۱۲ میلادی برنده جایزه آزادی افکار ساخاروف از پارلمان اروپا شدند. نسرین ستوده در زمانی که قرار بود هیئت اروپایی به ایران برود هنوز در زندان بود.
 
هیئت اروپایی ۶ روز در ایران اقامت خواهد داشت. دیدارهای این هیئت با مقام‌های دولتی ایران از روز شنبه آغاز خواهد شد. دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دستور کار هیئت قرار دارد.

در همین حال سفر هیئتی از نمایندگان پارلمان فرانسه از حزب "اتحاد دموکراتیک" با گرایش راست میانه به سرپرستی ژان لویی بولو که قرار بود روز شنبه (۱۳ دسامبر) به طور جداگانه وارد تهران شود، به تاخیر افتاده است. بولو گفته است که برای تدارک این سفر به وقت بیشتری نیاز است.  

افزودن نظر جدید