روایت فلاحت‌پیشه از شکست در انتخابات ریاست‌ کمیسیون‌امنیت:تبانی تندروها با تیم لاریجانی/در میان سران سه فراکسیون تنها جریان امید و آقای عارف بودند که تمام قد برای من تلاش کردند

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرآنلاین به بیان آنچه در جریان انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی رخ داد پرداخت.

به گزارش امیدنامه ،این عضو کمیسیون امنیت با اشاره به اینکه ائتلاف بین مستقلین و ولایی ها در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت هم ادامه پیدا کرد، گفت: از مستقلین فقط آقای دهقانی به من رای دادند و بقیه در قالب ائتلاف به آقای ذوالنوری رای دادند.

وی با بیان اینکه این مسائل جزو واقعیت‌های مجلس و طبیعی هم است، گفت: من توفیق داشتم که در هیات رئیسه حضور داشته باشم و از این به بعد هم اگر کمکی از من بربیاید به آنها کمک خواهم کرد.

کسی از من نپرسید عملکردت چه بود؟/فراکسیون ها تبانی و زورآزمایی سیاسی کردند

فلاحت پیشه با تاکید براینکه در هیچ کدام از دسته بندی های فراکسیونی مجلس قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که رای آوردم لطف همکاران عزیز در فراکسیون امید بود. تنها جریانی که برنامه من را دید و دو سال از من حمایت کردند این فراکسیون بود و قدردان زحماتشان هستم. البته دو سه نفر دیگر از دوستان هم به من رای داده بودند که رای‌شان براساس عملکرد بود.

این عضو کمیسیون امینت گفت: یکی از مشکلات مجلس این است که براساس عملکرد افراد رای گیری نمی شود. کسی از من نپرسید عملکردت چه بوده است، برای من مهم بود که کمیسیون امنیت در همه عرصه ها حضور داشته باشد ولی فراکسیون ها بیشتر زورآزمایی سیاسی دارند و نوعی تبانی فراکسیونی در این انتخابات صورت گرفت و این اتفاق افتاد.

آقایان نقطه ضعف من را محدود کردن سفرهای خارج از کشور می دانستند

رئیس پیشین کمیسیون امنیت گفت: البته بازهم می گویم این اتفاق طبیعی است و نباید معترض هم باشیم. من تنها گلایه ای که دارم و دغدغه ای که که دارم برای آینده است. من هیچوقت دیگر به مجلس نخواهم آمد ولی نگران آینده هستم. مثلا پیش از من هر سه ماه یکبار یک وزیر به کمیسیون می آمد ولی در دوره ریاست من هر هفته ای دو وزیر در کمیسیون حضور داشت یا هیچوقت در کمیسیون مشکل عدد نداشتیم. در دوره من 18 سفر استانی رفتیم.

فلاحت پیشه تاکید کرد: شاید از نظر برخی آقایان نقطه ضعف من این بود که سفرهای خارج از کشور را به شدت محدود کرده بودم نه اینکه مانع شوم بلکه گزارش می خواستم. گفتم هرکسی که به سفر خارجی می رود یک گزارش توجیهی ارائه دهد.

فراکسیون امید و عارف تمام قد از من حمایت کردند

وی ادامه داد: بازهم من ممنون هستم به عنوان  کسی که هیچ حزب و فراکسیونی نداشتم ولی 10 تا رای داشتم لطف دوستان فراکسیون امید بود که تمام قد از من حمایت کردند. برخی دیگر از دوستان از فراکسیون های دیگر هم به من رای دادند تشکر می کنم.

نماینده ای که اگر در کمیسیون غایب نبود رای فلاحت پیشه جابجا می شد

اما یک نماینده در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی غایب بود. نماینده ای که بنا به گفته فلاحت پیشه مرتضی صفاری نطنزی بود، او در این باره گفت: آقای صفاری رای‌شان به من بود و الان هم اگر بودند قطعا به من رای می‌دادند ولی مریض هستند و نمی‌شد نماینده‌ای را از بیمارستان برای رای دادن به کمیسیون آورد. ایشان مدتی است که در بیمارستان هستند و من راضی نبودم که با این وضع به مجلس بیایند.

یک رای باطله به نام فردی جز دو کاندیدا

فلاحت پیشه درباره یک رای باطله‌ای که در انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون ثبت شده بود، اظهار داشت: اسم فردی غیر از من یا آقای ذوالنوری روی آن نوشته شده بود که رای باطله اعلام شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عارف برای ریاست شما لابی کرد، گفت: در داخل و خارج از مجلس خیلی ها تلاش کردند. آقای عارف هم به من نظر داشت و  تلاش کرد، به دوستان امیدی هم گفته بود که به من رای بدهند در میان سران سه فراکسیون تنها جریان امید و آقای عارف بودند که تمام قد برای من تلاش کردند. ولی در نهایت ولایی ها و مستقلین با هم ائتلاف کردند.

افزودن نظر جدید