روایت حمیدرضا عارف از حواشی حضور پدر در ورزشگاه آزادی

در پی انتشار گزارشی در روز پنجشنبه در صفحه ورزشی روزنامه جهان صنعت درخصوص حواشی حضور محمدرضا عارف در ورزشگاه آزادی به دلیل اینکه گزارش مزبور اشکالاتی از لحاظ اطلاعات درج شده در آن بود حمیدرضا عارف فرزند محمدرضا عارف که در هنگام حضور معاون اول دولت اصلاحات در ورزشگاه حضور داشت در گفت‌وگو با این روزنامه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش امید.در گزارش اصلاحی روزنامه جهان صنعت که روز شنبه منتشر شده است اینچنین آمده است:

روز پنجشنبه گزارشی ویژه از اتفاقاتی که در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی و محمدرضا عارف، کاندیدای انصراف داده از انتخابات ریاست‌جمهوری در این صفحه منتشر شد که واکنش دفتر محمدرضا عارف را به دنبال داشت. در این‌باره با فرزند محمدرضا عارف و  علیرضا خامسیان، مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف گفت‌وگو کردیم و ماحصل آن رونمایی از اتفاقات جدید و مهمی است که در ادامه می‌آید. حمیدرضا عارف البته برخی از اطلاعات گزارش «جهان‌صنعت» را تکذیب و برخی دیگر را تکمیل می‌کند اما حرف‌هایی بر زبان می‌آورد که بسیار جالب و خواندنی است. مثلا فرزند عارف می‌گوید در آن زمان که عارف در جایگاه ویژه حضور داشته محمد علی آبادی نبوده و در کنار عارف ننشسته است و یا عارف علامت ویکتوری را برای تماشاگران نشان نداده است. در هر حال فرزند این کاندیدای منصرف از انتخابات ریاست‌جمهوری به «جهان‌صنعت» می‌گوید که سخنانش درباره اتفاقات جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی، واکنش دفتر محمدرضا عارف اعلام شود.

ماجرا از زبان حمیدرضا
حمیدرضا عارف، فرزند محمدرضا عارف حرف‌هایش را اینچنین آغاز می‌کند: «صبح روز بازی ایران و لبنان که خبر انصراف آقای عارف هم اعلام شده بود، ایشان با چند نفر مشورت کرد که برود و بازی را ببیند. در روزهایی که ایشان معاون اول سیدمحمد خاتمی هم بودند، بارها برای دیدن بازی‌های تیم ملی به ورزشگاه می‌رفتند. با توجه به انصراف ایشان، حضورش در ورزشگاه تبلیغاتی محسوب نمی‌شد که بگویند عارف می‌خواهد از حربه فوتبال برای تبلیغات استفاده کند. بالاخره برای حمایت از تیم ملی و تشویق مردم به حضور در انتخابات که حماسه سیاسی است، حضور در ورزشگاه در فعالیت اجتماعی هم محسوب می‌شد به همین دلیل با آقای رمضانپور، مدیرکل حراست وزارت ورزش تماس گرفتیم که دکتر می‌خواهد به ورزشگاه برود و بازی را ببیند. ایشان گفتند که جایگاه وی وی آی پی یا جایگاه ویژه و شیشه‌ای ورزشگاه مختص مقامات است و هماهنگی این جایگاه با حراست وزارت ورزش نیست و حفاظت ریاست‌جمهوری باید مقدمات حضور ایشان را فراهم کند. به هر جهت ما گفتیم آقای عارف نماینده رهبری در شورای انقلاب فرهنگی است و پس از چند تماس، هماهنگی‌ها انجام شد و نیروهای حفاظت ریاست‌جمهوری با محافظان دکتر هماهنگ شدند و دکتر عارف و هفت همراهش به ورزشگاه می‌روند. زمانی که ما به جایگاه ویژه رسیدیم از حدود 30 صندلی تنها هشت صندلی پر بود که ما ،علی کفاشیان، مهدی تاج، امیدوار رضایی که احتمالا به‌عنوان نماینده آقای محسن رضایی به ورزشگاه آمده بودند و همچنین چند نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا را دیدیم که در گزارش «جهان‌صنعت» نوشته شده بود، سفرای کشورهای اروپایی. سفرای کشورهای اروپایی در جایگاه VIPو زیر جایگاه نشسته بودند. دکتر عارف به همراه دکتر توفیقی رییس ستاد انتخاباتی، آقای گلزاده، رییس دفتر دکتر عارف و بنده و چهار نفر از همراهان دیگر روی صندلی‌های وی وی آی پی نشستیم. چهارنفر همراه روی صندلی ردیف دوم نشستند که البته آنها را چند دقیقه بعد به بیرون هدایت کردند.» علیرضا خامسیان، روزنامه‌نگار و مشاور رسانه‌ای عارف در این‌باره به «جهان‌صنعت» می‌گوید: «من و سه نفر دیگر پشت سر آقای عارف نشستیم تا بازی را ببینیم، چند دقیقه نگذشته بود که نیروهای حراست وزارت ورزش آمدند و با یک برخورد نامناسب اعلام کردند که ما باید از آنجا بلند شویم و برویم و این در حالی بود که در وی وی آی پی جای خالی هم بود. در هر حالت برخورد نامناسب آنها باعث شد تا ما از جایگاه برویم.»

مسوولان حراست ادب و احترام یاد نگرفته‌اند
فرزند عارف در ادامه تصویر اتفاقات جایگاه ویژه را خیلی صریح تشریح می‌کند: «چهار نفرهمراه آقای عارف که پشت‌سر ایشان هم نشسته بودند را با یک برخورد نامناسب بیرون بردند. نیمه اول را که به تماشا نشستیم و ایران که در دقیقه 37 گل زد، دکتر عارف خیلی خوشحال شد و از جایش برخواست و برای ملی‌پوشان دست زد برخی تماشاگران هم که در جایگاه ویژه و جایگاه کناری‌اش بودند، دکتر را دیدند و تشویقش کردند و برای ایشان شعار عارف دوست داریم سر دادند و دکتر هم برای آنها دست تکان داد و البته برخلاف گزارش «جهان‌صنعت» علامت ویکتوری نشان نداد. بازهم تاکید می‌کنم که حضور ایشان در ورزشگاه با توجه به انصرافش تبلیغات سیاسی و حرکت سیاسی نبود. نیمه اول که تمام شد، دکتر برای اقامه نماز و استراحتی کوتاه به جایگاه استراحت پاویون رفت. نیمه دوم که شروع شد و خواستیم برویم و سرجایمان بنشینیم مسوولان حراست که ادب و احترام یاد نگرفته‌اند به ما اعلام کردند که آقای عارف و همراهانش به طور خاص آقای توفیقی و گلزاده وارد جایگاه نشوند. اصلا شخصی که در جلوی پاویون بود ادب نداشت. آنها به ما گفتند باید در نیمه دوم به زیرجایگاه بروید و در VIPبنشینید. ما گفتیم این چه طرز برخورد با نماینده رهبری در شورای انقلاب فرهنگی است؟ محافظان دکتر هم اجازه حضور ایشان را بین مردم در جایگاه VIPندادند. خود دکتر هم گفت اگر برویم پایین بین جمعیت، ممکن است کمی شلوغ شود و مزاحم مردم برای دیدن بازی شویم. به هر جهت ممکن بود همه بیایند و دکتر را از نزدیک ببینند و کنترل جمعیت سخت می‌شد. ما پرسیدیم که چه کسی چنین دستوری داده؟ به ما گفتند که رمضانپور، مدیرکل حراست وزارت ورزش چنین دستوری داده است. پرسیدیم کجاست؟ گفتند در محل استراحت جایگاه شیشه‌ای و ضلع جنوبی اتاق پاویون است. رفتیم و ایشان را پیدا کردیم و پرسیدیم که چرا اجازه نمی‌دهید دکتر عارف وارد  وی وی آی پی شود؟ ایشان گفت: من به غیر از دکتر احمدی‌نژاد، دکتر دیگری نمی‌شناسم! ما هم گفتیم دکتر عارف نماینده رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. رمضانپور گفت: با مسوولان رده بالای وزارت ورزش هماهنگ کنید، حفاظت جایگاه وی وی آی پی دست ماست و ما اجازه نمی‌دهیم ایشان وارد شود. وقتی پرسیدیم چرا؟ ایشان با لحن تندی گفت چون من تشخیص می‌دهم و نباید ایشان و همراهانش بروند داخل. دکتر عارف گفت: «با اینها بحث نکنید!» ماجرا دارد کم کم جالب می‌شود!

محافظان وزیر برخورد بدی با گلزاده کردند
عباسی، وزیر ورزش که وارد ورزشگاه شد، چند دقیقه‌ای از نیمه دوم گذشته بود که من به سمت وی رفتم و اتفاقا حال و احوال گرمی هم داشتیم. خودم را معرفی کردم و به وزیر ورزش گفتم: «دکتر عارف که نیمه اول در جایگاه ویژه ورزشگاه نشسته بود را در نیمه دوم به جایگاه راه نمی‌دهند و این در حالی است که ایشان انصراف داده و اما برای تشویق مردم برای شرکت در حماسه سیاسی 24 خرداد به ورزشگاه آمده است و می‌خواهد با حمایت از تیم ملی اثرگذار باشد.» وزیر ورزش به من گفت که شما نگران نباشید، درست می‌شود. اتفاقا اگر براساس آنچه «جهان‌صنعت» نوشته و من سر و گردن وزیر را لمس کردم، اول وزیر سر و گردن من را لمس کرد و حتی دو دستش را دور شانه من گذاشت و بازهم گفت نگران نباشم و بعد به جایگاه شیشه‌ای رفت. » فرزند عارف ادامه می‌دهد: «دکتر به خاطر مردم و منافع ملی آمده بود و تازه انصراف هم داده بود، اصلا چنین برخوردهایی در سطح کلاس و شان دکتر نبود. بعد هم به یکباره محافظان وزیر ورزش و نیروهای حراست شروع به هول دادن کردند که ما را بیرون ببرند، محافظان دکتر هم وارد عمل شدند و رفتند جلو و اجازه ندادند کار بالا بگیرد. دکتر عارف هم تاکید داشت که آرامش حفظ شود. آقای گلزاده اولین نفری بود که او را حول دادند ،در دو سه جمله‌ای به وزیر ورزش گفته بود دوستان در این دو سه ماه آخر که سرکار هستید، طوری رفتار کنید که خاطرات خوبی از خودتان به جای بگذارید و کسی را دلگیر نکنید. همین‌که این جملات گفته شد محافظان وزیر ورزش از پشت دست گذاشتند و ایشان را هول دادند. در گزارش «جهان‌صنعت» نوشته شده بود که من درگیر شده‌ام اما من درگیر نشده‌ام و حتی نقش صحبتی هم نداشتم. به نظر من آقای گلزاده توصیه خوبی داشت و باید دوستان در رفتارشان تجدیدنظر کنند. به نظر من این ماجرا کاملا از پیش طراحی شده بود و مثل روز روشن بود که برای چنین برخوردهایی با دکتر عارف و همراهانش برنامه‌ریزی کرده‌اند. ما هم مراتب را به دفتر مقام رهبری، دفتر رییس‌جمهور و آقای مخبر دزفولی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی گزارش داده‌ایم. برخورد با کسی که از رهبری حکم دارد، غیرطبیعی و غیرقابل انتظار است. آقای عارف هشت سال معاون اول رییس‌جمهور بوده، آن‌وقت باید با ایشان در ورزشگاه آزادی این‌طور برخورد شود؟ واقعا ورزشگاه آزادی زیبنده چنین رفتارهای بچگانه‌ای نیست.»

عارف نیمه دوم را ندید
حمیدرضا عارف در پایان به «جهان‌صنعت» گفت: «در گزارش شما گفته شده که ما دقیقه 65 از ورزشگاه بیرون رفتیم در حالی که اصلا نیمه دوم را ندیدیم و از ورزشگاه خارج شده بودیم و نیمه دوم را با رادیوی ماشین گوش دادیم و حتی گل سوم را هم ندیدیم.» پسر عارف که حسابی از اتفاقاتی که افتاده شده ناراحت است، می‌گوید: «من به شرطی با شما گفت‌وگو کردم که همه حرف‌های من را کامل چاپ کنید و حاضرم درباره این ماجرا در هر دادگاهی بایستم و دفاع کنم. در آن لحظات که برخوردهای عجیب انجام می‌شد، دکتر عارف آرام و صبور بودند و حتی آنقدر صبر به خرج دادند که جزییات این ماجرا را حتی در روزنامه بهار هم پوشش ندادیم و چون «جهان‌صنعت» ماجرا را پوشش داد در این‌باره توضیحاتی ارایه کردم که امیدوارم کامل به چاپ برسد. همه آقای دکتر عارف را می‌شناسند و می‌دانند ایشان چه شخصیتی دارد و چطور از حقش می‌گذرد.» در هر حال نکاتی که فرزند عارف به «جهان‌صنعت» گفت بدون حتی یک کلمه تغییر به چاپ رسید تا بی‌طرفی روزنامه جهان‌صنعت در این ماجرا مشخص شود. ما راوی اتفاقاتی بودیم که روز اول به دستمان رسید و امروز هم صحبت‌های یکی از شاهدان عینی که در ماجرا حضور داشت را منتشر کردیم. قضاوت با خوانندگان! 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید