روايت مرعشی از دخالت واعظی در انتخابات هیات رئیسه مجلس

انتخابات هيئت‌رئيسه مجلس در حالي پايان يافته است که حسين مرعشي با نوشتن مطلبي در کانال تلگرامي خود بار ديگر از تأثيرگذاري محمود واعظي وزير ارتباطات دولت روحاني در اين انتخابات به نفع اصولگرايان سخن گفت.

به گزارش امیدنامه به نقل از فرارو، اين در حالي است که پيش‌تر واعظي هرگونه نقشي در اين باره را تکذيب کرده بود. به نوشته حسين مرعشي، «فراکسيون اميد، خيلي خوب و صحيح عمل کرد. اشــکال در بخشي از دولت است. بخشي از دولت در سال قبل که مجلس شکل گرفت، به جاي اينکه فراکسيون اميد را تقويت کنند جريان مقابل را تقويت کردند».

 

او در اين نوشته ادامه داده است: «مشخصا من اين مسئوليت را متوجه آقاي واعظي مي‌دانم. آقاي واعظي علاقه‌مند است جريان سوم در مجلس راه بيندازد و اين جريان سوم، عملا جرياني نمي‌شود جز اينکه در ائتلاف با اصولگرايان قرار مي‌گيرد و اميد را تضعيف مي‌کند. اين اشــتباه سياسي بخشــي از دولت با محوريت آقاي واعظي بود که بخشي از بدنه فراکسيون اميد را تحت عنوان مستقلين جدا کرد و هديه کرد به اصولگرايان».

مرعشي يادآور شد: «در بخش منشي‌ها، ريشه مشکل برمي‌گردد به يک سال تلاش دوستاني تحت عنوان مستقلين که به هيچ وجه مستقل نيستند. آنها متحدان بي‌قيد و شرط اصولگرايان هســتند و تحت عنوان مستقلين، توانستند بخشــي از بدنه فراکسيون اميد را جدا کنند».

 

در همان اثناي برگزاري انتخابات هيئت‌رئيسه مجلس براي سال دوم، شايعه‌هاي متعددي درباره نقش و دخالت واعظي در اين انتخابات بر سر زبان‌ها افتاد. واعظي از اعضاي شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه، اما اين شايعه‌ها را تکذيب کرده و در مطلبي در اينستاگرام خود نوشت: «اخبار نادرستي مبني بر دخالت برخي از اعضاي دولت در انتخاب هيئت‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي در برخي شبکه‌هاي اجتماعي مطرح شده که قويا تکذيب مي‌شود».

اين در حالي بود که تعدادي از نمايندگان هم در همان ايام در حساب‌هاي توييتر خود مطالبي را در نقد نقض عهد، يادآوري مي‌کردند که نشان از ناراحتي تلويحي آنها از دخالت‌ها در جريان انتخابات هيئت‌رئيسه بود. به عنوان نمونه محمود صادقي، عضو فراکسيون اميد در حساب توييتر خود درباره اين دخالت‌ها با ادبياتي هشدارگونه چنين  نوشته بود: «اگر برخي از وزرا دوباره در انتخاب هيئت‌رئيسه مجلس مداخله کنند، سکوت نخواهم کرد».

 

همچنين چند روز پس از انتخابات هيئت‌رئيسه وقتي «واعظي» براي پاسخ به سؤالات نمايندگان در صحن علني مجلس حاضر شد، هنگامي که «محمود صادقي» براي سلام و احوالپرسي به سمت او رفت، چند دقيقه‌اي در کنار واعظي ماندگار شد و با يکديگر صحبت کردند. صادقي درباره اين مکالمه‌ با وزير ارتباطات به شرق گفت: «صحبت خاصي نشد. آقاي واعظي گفت مقصود شما از دخالت در انتخابات هيئت‌رئيسه چه بود؟ مگر مي‌شود ما براي رأي‌نياوردن مطهري فعاليت کنيم».

 

صادقي افزود: «من به ايشان گفتم که اسم از کسي نياوردم. هشدار من با توجه به خبرها و قرائني بود که در انتخابات هيئت‌رئيسه سال گذشته شنيده و ديديم». به هرحال انتخابات تمام شد و نتيجه آن ابقاي علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد در هيئت‌رئيسه بود به عنوان نواب اول و دوم، بقيه کرسي‌ها در هيئت‌رئيسه از دست رفت. بخشي از آن هم نتيجه لابي‌هاي فراکسيون مستقلين با علي لاريجاني بود.

 

حالا حسين مرعشي در نوشتار خود مدعي شده است که اعضاي فراکسيون مستقلين مجلس، اعضاي جداشده فراکسيون اميد هستند که با تلاش محمود واعظي چنين اتفاقي روي داده است. تا به حال هيچ يک از اعضاي فراکسيون مستقلين درباره اصالت خود سخني نگفته‌اند. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید