رهبر: هیچ رئیس جمهوری در ایران نداریم که با رای حرام روی کار آمده باشد

حجت الاسلام محمدتقی رهبر معتقد است که اگر تخلفی در انتخابات صورت گرفته، جزئی بوده و در آرای مردم تاثیر ندارد.

به گزارش امید به نقل از انتخاب،عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: همانطور که رهبری گفته اند، رای  مردم حق الناس است، اگر کسی رای مردم را ضایع کند، حق آنها را ضایع کرده است. بنابراین چون رای، حق الناس است، تضییع آن نیز یک خطا و گناه است.

وی با اشاره به ادعای تخلف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر تخلفی هم باشد در مجموع ارای ملت تاثیری ندارد. انهایی که می گویند تخلفات صورت گرفته، باید از مسیر قانونی پیگیری کنند .

رهبر اضافه کرد: ما تاحالا رئیس جمهوری با رای حرام نداشته ایم. مجددا تاکید می کنم در ایران رئیس جمهور نداشته ایم که با رای تقلبی و حرام روی کار امده باشد. مراجع رسیدگی کننده مثل هیات نظارت و وزارت کشور انسان های بی دینی نیستند. 

وی خاطرنشان کرد: تخلفات ممکن است در حد صد یا هزارتا باشد، اما در آرای مردم تاثیر ندارد. ایا هزار رای در مقابل 40 میلیون رای سرنوشت ساز است؟ اینکه بگوییم چند تخلف نشده و بنابراین به جای آن آقا، اقایی دیگر رئیس جمهور می شود، امکانش نیست. اگر تخلفی هم شده باشد، جزئی است و در مقابل آرای میلیونی مردم ناچیز است.

عضو جامعه روحانیت مبارزه ادامه داد: اگر مسلم شود تخلفی شده، تعدادی از ارا را حذف میکنند اما این سرنوشت انتخابات را تغییر نمیدهد. هیچ دولتی با رای حرام در ایران سر کار نیامده. حتی نمایندگان مجلس هم اینطور بالا نیامده اند. 

رهبر در پایان گفت: نمی خواهم در برابر اقایان محترم، موضع گیری کنیم، تخلف  چند میلیونی گفته شده، رقم بالایی است، اگر تخلف هم باشد به اینجا نمی رسد. فاصله ارا خیلی زیاد است. فاصله 300 هزار یا 1 میلیون رای نیست، فاصله بیش از اینها است و امکان تغییر در نتیجه وجود ندارد. در هر حال، سیستم مدیریتی و رای گیری و انتخابات ما نباید زیر سئوال برود.

 

افزودن نظر جدید