محمدصادق خرازی:

رهبری اصلاح‌طلبی نتوانسته است به موقعیت استراتژیکش پی ببرد

سفیر اسبق ایران در فرانسه می‎گوید انتخابات باید منتج به بالا بردن ضریب امنیت ملی باشد، نه اینکه ضریب امنیت ملی را کاهش دهد.

به گزارش امید به نقل از تسنیم،صادق خرازی در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان گفت: مشکل اصلی اصلاح‌طلبان این است که رهبری اصلاح‌طلبی هنوز نتوانسته است که به موقعیت استراتژیک خودش پی ببرد و بتواند همه جریان‌ها و نحله‌های اصلاح‌طلبی را دور خودش جمع کند. بالاخره در مجموعه دوستان اصلاح‌طلب هرکس دارای عقایدی است، اگر همه اصلاح‌طلبان دور یک مجموعه فرهیخته‌ای بتوانند گرد هم بیایند، می‌توانند به نتیجه‌ و جمع‌بندی برسند و من امیدوارم این اتفاق در انتخابات بیفتد.

وی در مورد حضور خاتمی در انتخابات اظهار داشت: خاتمی در انتخابات شرکت نمی‌کند و دلایل خودش را هم قبلاً اعلام کرده است.

خرازی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای حزب مشارکت از کاندیداتوری خاتمی می‌گویند، تصریح کرد: آنها علاقه خودشان را گفته‌اند؛ با توجه به شناختی که خاتمی و مسائل کشور دارم، بعید می‌دانم خاتمی به تصمیمی برسد که در انتخابات حضور یابد.

وی در خصوص مکانیزم اصلاح‌طلبان برای رسید به اجماع گفت: هنوز با کسی راجع به این موضوع صحبت نکردم و یا کسی با من صحبت نکرده است که این مکانیزم چیست و چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند و بیشتر جنبه حرف و سخن دارد. آنچه که در این مجموعه مهم است، این است که بزرگان اصلاح‌طلب هنوز نتوانستند به یک جمع‌بندی برسند و امیدوارم در روزهای آینده به آن جمع‌بندی برسند و بتوانند کسی را معرفی کنند.

وی در خصوص فرد مورد نظرش به عنوان گزینه حداکثری برای اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرفی برای گفتن در این زمینه ندارم و هنوز به جمع‌بندی نرسیدم.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که به نظر شما در انتخابات آینده حماسه سیاسی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: انتخابات حتماً باید تبدیل به حماسه شود و انتخابات ضریب امنیتی ایران را بالا می‌برد و می‌تواند حقوق حقه ملت ایران را در صحنه بین‌المللی به دست آورد.

خرازی با بیان اینکه انتخابات می‌تواند مهمترین بستر برای تنش‌زدایی و اعلام حضور یک ملت باشد، افزود: انتخابات بستر خیلی جدی برای تحقق دوباره نُرم‌ها و ترمینولوژی جدید در دنیا است و هر کس دلش برای کشور می‌سوزد و نگران آینده کشور است، باید تلاش کند که انتخابات در شکوه حداکثری برگزار شود.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه چه گرایشی داریم و چه گرایشی نداریم، باید به انتخابات اهمیت دهیم چراکه همیشه شده کشورهایی بعد از دو جنگ جهانی اول و دوم در معرض خطر بودند، اما ملت‌، جریان‌ها، احزاب، گروه‌ها و نخبگان سیاسی آنها با بلوغی که داشتند، توانستند کاری کنند که ضریب امنیت ملی‌شان را بالا ببرند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: انتخابات باید منتج به بالا بردن ضریب امنیت ملی باشد، نه اینکه ضریب امنیت ملی را کاهش دهد.

افزودن نظر جدید