رسولی : عارف به عنوان چهره کلیدی در انتخابات دهم می تواند نقش آفرین باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید که اگر تصمیم و عقل جمعی اصلاح‌طلبان این باشد که آقای دکتر عارف کاندیدای مجلس دهم شود؛ حتما به عنوان یکی از چهره‌های کلیدی و یکی از گزینه‌های قابل طرح برای ریاست مجلس به صورت بالقوه مطرح هستند.

به گزارش  امید به نقل از نامه نیوز، سیدحسن رسولی چهره سیاسی اصلاح طلب و مشاور عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون دلخوری عارف از کارگزاران و احتمال عدم حمایت این حزب از سرلیستی وی در انتخابات مجلس به نامه نیوز گفت: در انتخابات سال 92 هیچ یک از احزاب اصلاح‌طلب به تنهایی برای کناره گیری اقای عارف از انتخابات تصمیم نگرفتند و شورای مشاورین آقای خاتمی که عناصری مثل آقایان نجفی و مرعشی از چهره های کارگزارانی در آن عضو بودند، تصمیم نهایی را گرفتند.

وی ادامه داد: در حقیقت این افراد به عنوان مشاورین آقای خاتمی حضور داشتند اما تصمیم نهایی تقاضا برای کناره گیری آقای عارف از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را رهبری اصلاحات اتخاذ کردند. احزاب اصلاح‌طلب چه در گذشته و چه در حال حاضر که احزاب کارگزاران هم عضوی از آن است نظر رهبری اصلاحات را قبول داشته و دارند.

این عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه عارف به تشخیص و تصمیم ایشان احترام گذاشتند و تمکین کردند و از انتخابات کنار رفتند؛ گفت: اینکه تک‌تک احزاب عضو شورای‌مشورتی چه دیدگاهی داشتند مطرح نبوده و نیست؛ من شخصا چیزی به عنوان دلخوری و یا نقطه نظر اختلافی خاصی میان کارگزاران و یا آقای عارف ندیدم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه عارف هیچگاه به دنبال رهبری اصلاحات نبوده، خاطرنشان کرد: آقای عارف از ابتدا هم به دنبال به دست‌گیری رهبری اصلاحات نبودند و رهبری اصلاحات بر عهده آقای خاتمی بوده و هست؛ آقای عارف نزدیک‌ترین چهره به رهبری اصلاحات است و روابط نزدیک میان این دو نفر وجود دارد. از این رو معتقدم چنین مباحثی مانند دلخوری یا بدست گرفتن رهبری اصلاحات هیچگاه نه در گذشته و نه اکنون، مطرح نبوده و نیست.

عضوشورای راهبردی اصلاح طلبان ادامه داد: در این 2 سالی که از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد، آقای عارف در هماهنگی با جریان اصلاحات بیشترین حمایت‌ها را از آقای روحانی داشتند. به نظر من آقای دکتر عارف یک چهره مبارز و انقلابی، همچنین یک چهره سیاسی و یک مدیر توانمند و پاکدست پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که  در سطوح مختلف مدیریتی تجربه دارند و با از خودگذشتگی که در انتخابات سال 92 از خود نشان داد، پیروزی اصلاح‌طلبان را رقم زد؛ ایشان امروز یک اعتبار و یک سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی برای جریان اصلاحات به شمار می رود.

عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به اینکه فضای انتخابات هنوز وارد نقطه حساس خود نشده است، خاطرنشان کرد: اگر تصمیم و عقل جمعی اصلاح‌طلبان این باشد که عارف کاندیدای مجلس دهم شود؛ حتما به عنوان یکی از چهره‌های کلیدی و یکی از گزینه‌های قابل طرح برای ریاست مجلس به صورت بالقوه مطرح هستند.

وی افزود: البته باید صبر کرد و دید که آرایش صحنه انتخابات مجلس دهم چه مسیری را طی می‌کند، اما فکر می‌کنم امروز عارف با توجه به موقعیتی که در سطح افکار عمومی و در میان نیروهای سیاسی اصلاح طلب دارد به عنوان چهره کلیدی در انتخابات دهم می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

دیدگاه‌ها

اصلاحطلبان واعتدالگرایان در انتخابات مجلس دهم این بار نوبتی هم که باشد براساس محوریت ائتلاف بر روی یک شخصیت کلیدی اصلاحطلب ظرفیت خود را امتحان کنند

افزودن نظر جدید